کد خبر : 1023
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
-

فضاهای بالقوه اشتغال زا در بوشهر کجایند؟؛

ضرورت استفاده از فرصتهای شغلی بومی از دریا تا کشاورزی در استان بوشهر

ضرورت استفاده از فرصتهای شغلی بومی از دریا تا کشاورزی در استان بوشهر
بوشهرنیوز: در استان بوشهر فرصتهای شغلی بومی بسیاری وجود دارد که اگر مورد توجه و استفاده بهینه قرار بگیرد نقش موثری برای رفع معضل بیکاری در استان دارد. این نکته ای است که معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفته و تأکید کرده فرصت دریا در استان بوشهر برای بهبود وضعیت اشتغال استفاده شود.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ در استان بوشهر فرصتهای شغلی بومی بسیاری وجود دارد که اگر مورد توجه و استفاده بهینه قرار بگیرد نقش موثری برای رفع معضل بیکاری در استان دارد. این نکته ای است که معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفته و تأکید کرده فرصت دریا در استان بوشهر برای بهبود وضعیت اشتغال استفاده شود.

 

محمد امید در دیدار امام جمعه بوشهر اظهار داشت: آیت‌الله صفایی بوشهری نعمتی برای استان بوشهر است و باید از این نعمت به خوبی استفاده شود.

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید ویژه‌ای بر رسیدگی به روستاها و توسعه زیرساخت‌ها و همچنین موضوع اشتغال روستایی دارند.

 

وی بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی و نظام مقدس اسلامی خدمات بی‌شماری در روستاها ارائه شده است و شاخص‌های توسعه روستایی از خیلی از کشورهای پیشرفته هم از نظر برق و راه و آموزش و بهداشت بهتر هستیم.

 

امید اضافه کرد: در روستاها به دنبال این هستیم که پایداری جمعیت روستایی ایجاد شود و نیاز است که برای توسعه اشتغال اقدام شود که در گذشته مورد غفلت واقع شده بود و اکنون کار جدی در این زمینه انجام شده است.

 

وی با اشاره به موافقت صورت گرفته برای توسعه اشتغال روستایی، گفت: شش هزار میلیارد تومان در مرحله اول ابلاغ شد و در مرحله دوم و سوم نیز اعتبارات و تسهیلات لازم ارائه می‌شود.

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تاکید کرد: در صورتی که این اعتبارات در محل واقعی خود هزینه شود شاهد توسعه اشتغال پایدار و ماندگاری روستاییان خواهیم بود.

 

وی ادامه داد: دنبال تحول در روستاها هستیم و انتظار داریم که اجرای این طرح‌ها زمینه توسعه پایدار روستاها را فراهم کند و سازه‌ای در روستاها ایجاد شود که اشتغال مناسب را در روستاها فراهم سازد.

 

امید با اشاره به اینکه استان بوشهر از استان‌های پیشرو در هدف‌گذاری صورت گرفته است افزود: باز هم باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا شاهد بهبود عملکردها باشیم.

 

وی از افزایش اختیارات در روستاها و تمرکززدایی در اختصاص تسهیلات خبر داد و گفت: اختیارات در استان‌ها بیشتر می‌شود و نظارت‌ها از طریق مرکز انجام می شود.

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اظهار داشت: استراتژی بلندمدتی تعریف شده است که سند توسعه خوبی را برای روستاها داشته باشیم و روستاها به محلی برای کسب درآمد و انجام کار تبدیل شوند.

 

وی افزود: در روستاهایی که زمینه توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد فرصت‌های شغلی فراهم شده است، بیم تخلیه روستا را نداریم و شاهد توسعه کار و تلاش هستیم و حاشیه‌نشینی در روستاهای استان حذف می‌شود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان