کد خبر : 1054
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
-

اولویتهای صنعتی شدن بوشهر کدامند؛

کشاورزی و تولیدات گلخانه ای راهی برای توسعه بومی بوشهر

کشاورزی و تولیدات گلخانه ای راهی برای توسعه بومی بوشهر
بوشهرنیوز: یکی از راه های شناخت توسعه بومی در کشور، درک موقعیت زیست محیطی و استعدادها و ظرفیتهای بومی هر استان است که می تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند. ؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ یکی از راه های شناخت توسعه بومی در کشور، درک موقعیت زیست محیطی و استعدادها و ظرفیتهای بومی هر استان است که می تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند. در همین زمینه استاندار بوشهر بر لزوم استفاده مناسب از آب در بخش کشاورزی تاکید کرده و گفته با توجه به مشکلات کم آبی در استان بوشهر، یکی از اولویت‌های مهم ما توسعه گلخانه‌ها است.

 

 

عبدالکریم گراوند پیش از ظهر امروز در بازدید از طرح‌های کشاورزی شهرستان دیر اظهار داشت: در راستای توسعه روستاها و بهبود وضعیت اشتغال گام‌های بسیار مهمی برداشته شده و طرح‌های خوبی را در شهرستان ها در دست اجرا داریم.

 

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی استان بوشهر بیان کرد: بوشهر یکی از استان های پیشتاز در ارائه تسهیلات و اجرای طرح‌های اشتغالزایی در سطح کشور است.

 

استاندار بوشهر اضافه کرد: با توجه به مشکلات کم آبی در سطح استان، تلاش می شود تا فضای کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر توسعه یابد و بدین ترتیب شاهد بهبود راندمان استفاده از آب و بهبود کیفیت و کمیت تولید محصولات کشاورزی باشیم.

 

وی به نرخ بالای بیکاری در شهرستان دیر اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به ظرفیت‌های بسیار مهمی که در این شهرستان وجود دارد این میزان بیکاری شایسته مردم شهرستان دیر نیست.

 

گراوند خواستار توسعه طرح‌های گلخانه‌ای در نقاط مختلف استان بوشهر شد و افزود: کاهش مصرف آب و اشتغال‌زایی مناسب از مهمترین مزایای توسعه کشت گلخانه ای است که امیدواریم در شهرستان دیر نیز شاهد توسعه این بخش باشیم.

 

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات با سود ۴ تا ۵ درصد برای توسعه اشتغال روستایی بیان کرد: امیدواریم زمینه توسعه اشتغال در حوزه کشاورزی در روستاهای استان بوشهر بیش از پیش فراهم شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان