کد خبر : 1108
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
-

بارش های فزاینده در راه آسمان بوشهر؛

طوفان دیگری در راه است/بارش در بوشهر طوفان در خلیج فارس

طوفان دیگری در راه است/بارش در بوشهر طوفان در خلیج فارس
بوشهرنیوز: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در روزهای آینده خبر داد و گفت: سامانه بارشی وارد استان شده و جمعه تقویت می‌شود.؛

به گزارش بوشهرنیوز از کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با توجه به بررسی وضعیت آب و هوایی استان، احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در روزهای آینده وجود دارد و نیز سامانه بارشی وارد استان شده و جمعه تقویت می‌شود.

 

نفوذ سامانه بارشی به استان بوشهر/ خلیج فارس طوفانی می‌شود

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در روزهای آینده خبر داد و گفت: سامانه بارشی وارد استان شده و جمعه تقویت می‌شود.

پیام مساعدی با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی استان بوشهر اظهار داشت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ سامانه بارشی به استان بوشهر است.

وی افزود: پیش بینی می شود طی امروز و فردا در برخی ساعات بارش باران گاهی رگبار پراکنده باران همراه با رعدوبرق و وزش باد قابل ملاحظه جنوب شرقی، پدیده غالب بر روی دریا و در سطح استان عمدتاً در نیمه جنوبی باشد.

مساعدی خاطرنشان کرد: در روز جمعه مجدداً سیستم بارشی تقویت می‌شود و به دنبال خروج تدریجی آن طی این روز، ضمن اینکه سرعت وزش باد شمال غربی بطور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت، دمای هوا نیز در سطح استان بطور محسوسی کاهش می یابد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: همچنین در این مدت سواحل استان به تناوب مواج و متلاطم پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: با توجه به نفوذ توده هوای سرد به استان و کاهش قابل ملاحظه و محسوس دما از ظهر روز جمعه و استقرار آن تا روز یکشنبه هفته پیش رو، نسبت به ایجاد تنش دمـایی و در پی آن سرمازدگی در محصولات کشاورزی بویژه در مناطق مرتفع و غیر ساحلی استان هشدار داده می شود.

مساعدی تصریح کرد: توصیه می شود به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی در مزارع کشاورزی، تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی بیان کرد: با توجه به خروج تدریجی سامانه بارشی و افزایش قابل ملاحظه سرعت وزش باد شمال غربی در روز جمعه و تـداوم وزش متناوب آن طی روزهای شنبه و یکشنبه، خلیج فارس مواج و طوفانی خواهد بود.

مساعدی افزود: پیش بینی می شود سرعت باد در روز جمعه بر روی دریا به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا نیز در برخی ساعات به بیش از ۳ متر برسد.

وی گفت: توصیه می شود طی این مدت، هنگام ترددهای دریایی احتیاط لازم و ملاحظات ایمنی مد نظر قرار گیرد و حتی الامکان از ترددهای دریایی غیر ضروری اجتناب شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان