کد خبر : 1113
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
-

سهم بوشهر از ۲۱ شهر جدید کشور چقدر است؟/پیوست فرهنگی این شهرها چیست؟

سهم بوشهر از ۲۱ شهر جدید کشور چقدر است؟/پیوست فرهنگی این شهرها چیست؟

به گزارش بوشهرنیوز؛ یکی از اصول پایه ای در زمینه توسعه کشورها افزایش شهرهاست. رشد شهرها البته هم به جهت کمی و هم از حیث کیفی وابسته به مولفه ها و شاخصه های گوناگونی در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و… است که می توان از مهم ترین شاخصه ها به مقوله

به گزارش بوشهرنیوز؛ یکی از اصول پایه ای در زمینه توسعه کشورها افزایش شهرهاست. رشد شهرها البته هم به جهت کمی و هم از حیث کیفی وابسته به مولفه ها و شاخصه های گوناگونی در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و… است که می توان از مهم ترین شاخصه ها به مقوله پیوست فرهنگی اشاره کرد.
ایجاد ۲۱ شهر جدید در کشور/ فضای فرهنگی شهرهای جدید توسعه می‌یابد

اما در همین رابطه معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور از ایجاد ۲۱ شهر جدید در کشور خبر داد و گفت: فضاهای فرهنگی در شهرهای جدید توسعه می‌یابد.

حبیب‌الله طاهرخانی ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی در شهر جدید عالیشهر بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه شهرهای جدید در سطح کشور اقدامات خوبی صورت گرفته است و طرح‌های مهمی در دست اجرا است.

وی از هویت‌سازی در شهرهای جدید به عنوان یک اولویت بسیار مهم یاد کرد و ادامه داد:‌ ایجاد مراکز فرهنگی و اجتماعی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری نقش مهمی در دست یابی به این اهداف خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور خاطرنشان کرد: شکل گیری هویت فرهنگی از نیازهای اساسی در شهرهای جدید است که تلاش می‌شود با گسترش فضاهای فرهنگی و اجرای برنامه‌های متتنوع در این مسیر حرکت کرد.

وی بر ایجاد نمادهای فرهنگی و اجتماعی در شهرهای جدید تاکید کرد و ادامه داد: در طراحی و اجرای ساختمان‌ها و بناها در شهرهای جدید باید موضوع هویت و نماد مورد توجه قرار بگیرد.

طاهرخانی از آغاز عملیات اجرایی شهر جدید تابناک در لامرد  فارس و شهر تیس در چابهار از سال آینده خبر داد و اضافه کرد: ۲۱ شهر جدید در کشور در حال ساخت است که تلاش می‌شود زیرساخت‌های این شهرها توسعه یابد.

وی با تقدیر از انتخاب هفته‌ای به نام عالیشهر و برگزاری برنامه‌های فرهنگی در این زمان، افزود: طراحی و برگزاری رویدادهای فرهنگی در شهرهای جدید باید به صورت ویژه مورد توجه باشد تا زمینه تقویت ارتباطات اجتماعی را فراهم سازد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان