کد خبر : 1255
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
-

صنعت گردشگری آبادان در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرد

صنعت گردشگری آبادان در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرد

به گزارش بوشهرنیوز، شهرستان آبادان به دلیل موقعیت خود دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری است، قرارگیری در محدوده منطقه آزاد اروند، دسترسی به راه‌آهن، دسترسی به دریا، داشتن فرودگاه و همچنین مرز زمینی از طرف خرمشهر با بصره به‌عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین و پرظرفیت‌ترین شهرهای عراق، سبب شده است تا این شهر به یکی

به گزارش بوشهرنیوز، شهرستان آبادان به دلیل موقعیت خود دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری است، قرارگیری در محدوده منطقه آزاد اروند، دسترسی به راه‌آهن، دسترسی به دریا، داشتن فرودگاه و همچنین مرز زمینی از طرف خرمشهر با بصره به‌عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین و پرظرفیت‌ترین شهرهای عراق، سبب شده است تا این شهر به یکی از شهرهای گردشگر خیز کشور تبدیل شود.

آبادان با داشتن پیشینه‌ای روشن در اقتصاد و فرهنگ کشور شهری است که کمتر کسی بانام آن بیگانه است، نمادهایی مانند عینک ریبن و پوشش خاصی از لباس تبدیل به شناسنامه فرهنگی این شهر پرآوازه شده است.

شاید درگذشته اقتصاد، فرهنگ و به‌طور کل زندگی در این شهر بر پایه نفت و حواشی ناشی از آن بود اما آنچه امروز به‌عنوان برگ برنده این شهر محسوب می‌شود قرارگیری در محدوده یک منطقه آزاد تجاری و صنعتی است.

آبادان با قرارگیری در محدوده منطقه آزاد اروند به محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری تبدیل‌شده است و سالانه سرمایه‌گذاران زیادی به امید پرداخت نکردن مالیات بر ارزش‌افزوده، مالیات مستقیم و استفاده از دیگر مزایای یک منطقه آزاد به این شهر می‌آیند در اغلب موارد نیز ماندگار می‌شوند.

ورود سرمایه به یک شهر سبب مهم‌تر شدن آن شهر می‌شود و درنتیجه امنیت در آن شهر افزایش‌یافته و همین موارد انگیزه گردشگران را برای بازدید از جاذبه‌های شهر زیاد می‌کند. آبادان امروز در همین شرایط است و آمار ورود گردشگران خارجی و داخلی ( به استناد آمارهای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور) ماه‌به‌ماه بیشتر می‌شود و نتیجه آن نیز چیزی نیست غیر از رونق روزافزون صنعت گردشگری.

لغو روادید برای اتباع خارجه ازجمله مزایای ذاتی یک منطقه آزاد است. اتباع تمام کشورهای دنیا به‌جز رژیم صهیونیستی می‌توانند بدون روادید به آبادان و خرمشهر سفر کنند و با استفاده از فرصت  ارزانی کالا ( با توجه به کاهش ارزش ریال)، سفر خوشی را برای خود رقم بزنند. همین مزیت به‌تنهایی کافی است تا بازار شهر به‌عنوان بخش مهمی از نبض اقتصادی شهر را متحول کرده و به‌یک‌باره حجم زیادی از ارزهای خارجی را به این خطه از سرزمین ما سرازیر کند.

ورود ارز خارجی نه‌تنها برای اقتصاد شهر سودمند است بلکه مزیت‌های زیادی برای اقتصاد استان خوزستان و کشور به همراه دارد، تأثیر مستقیم بعد اقتصادی یک شهر بر تقویت گردشگری نیز بر کسی پوشیده نیست. ازآنجایی‌که مدتی است این اتفاق در آبادان رخ‌داده است این موضوع به‌عنوان یکی از عوامل مهم در افزایش ورود گردشگر به آبادان تلقی شده و تداوم آن نیز به بهتر شدن این صنعت پررونق کمک شایانی می‌کند.

به بیانی بهتر قرارگیری آبادان در محدوده منطقه آزاد اروند به‌صورت مستقیم با غیرمستقیم سبب رونق گردشگری در این شهر شده است و حتی امکان رقابت با شهرهای معروف همسایه مانند دوبی و شارجه را نیز فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان