کد خبر : 1270
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای نکاتی مهم از دیدارهای اخیر آیت‌الله رئیسی بسته هستند
-

نکاتی مهم از دیدارهای اخیر آیت‌الله رئیسی

نکاتی مهم از دیدارهای اخیر آیت‌الله رئیسی

آیت‌الله رئیسی اخیراً دیدارهایی را با تشکل‌های دانشجویی و اصحاب رسانه برگزار کرد که از نوع دیدار و زمان آن‌ها می‌توان به چند نکته پی برد.

به گزارش بوشهرنیوز، مدت کوتاهی پس‌ازاینکه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی توسط رهبر معظم انقلاب به ریاست قوه قضائیه کشور منصوب شد دیدارهایی را با اقشار مختلف جامعه تدارک دید. دیدار با اصحاب رسانه، فعالان فرهنگی، تشکل‌های دانشجویی و فعالان اقتصادی ازجمله این موارد بود. فضای دیدارها نیز به بیان شرکت‌کنندگان بسیار صمیمانه‌تر از چیزی بود که تصور می‌کردند.

این حرکت رئیس جدید قوه قضائیه حاوی چند نکته ارزشمند است. اول اینکه آیت‌الله رئیسی نشان داد که دیدگاهش در خصوص دستگاه قضا یک دیدگاه تعاملی مبتنی بر پیشرفت جامعه است و بنا نیست این دستگاه فقط گوینده باشد و مردم شنونده. نمایی از این پیام در خود جلسات نیز آشکار بود.

معمولاً در جلسات این‌چنینی، مسئولی که میزبان است، فرصت را برای زیاده‌گویی مغتنم می‌شمارد و تا می‌تواند حرف می‌زند. اما آیت‌الله رئیسی چنین نکرد و به‌عنوان‌مثال در نشست با اصحاب رسانه که با حضور نمایندگانی از رسانه‌های مختلف با دیدگاه‌های سیاسی متفاوت برگزار شد، آیت‌الله رئیسی بی‌آنکه کلمه‌ای بگوید، به مجری جلسه گفت تمایل دارد بیشتر شنونده باشد و در انتهای جلسه اگر فرصتی بود چندکلمه‌ای پاسخ دهد.

اواخر جلسه نیز زمانی که مجری می‌خواست به سخنان فعالان رسانه‌ای پایان داده و نوبت را به رئیس قوه دهد، آیت‌الله رئیسی گفت که همچنان ترجیح می‌دهد وقت را به اصحاب رسانه بدهد و به حرف‌هایشان گوش بسپارد. این شنوا بودن و حرمت داشتن، برای همه میهمانان بسیار خوشایند و معنی‌دار بود. بدین ترتیب، فرصتی فراهم شد و فعالان رسانه‌ای بیش از دو ساعت حرف دلشان را به‌طور صریح و بی‌پروا بیان کردند.

آیت‌الله رئیسی در سخنان پایانی‌اش صراحتاً لزوم نقادی قوۀ تحت ریاستش را پذیرفت و تصریح کرد که اگر نقدی متوجه خودش باشد، اقدامی علیه منتقدان نخواهد کرد کما اینکه در جریان انتخابات ریاست جمهوری نیز علیه کسانی که او را تخریب کردند حتی یک شکایت مطرح نکرد.

هرچند اقدام به چنین دیدارهایی از سوی آیت‌الله رئیسی دور از انتظار نبود. وی که سال‌ها در دستگاه قضا حضورداشته است در دوره‌ای که کاندیدای ریاست جمهوری شد نیز به شهرهای مختلف کشور سفر کرد باری دیگر با دیدگاه‌های مردم و در حوزه‌ها و مناطق مختلف کشور آشنا شد. وی همچنین در مقام تولیت آستان قدس رضوی، رابطه‌ای به‌مراتب نزدیک‌تر از زمانی که در قوه بود با مردم پیدا کرد.

تأکید آیت‌الله رئیسی بر نقش پررنگ رسانه‌ها در اصلاح جامعه، تأکید بر اهمیت دیدگاه‌ها و مؤثر بودن تشکل‌های دانشجویی در فضای علمی و فرهنگی کشور و اولویت قرار دادن این موضوعات به‌عنوان اولین دیدارهای کاری نشان‌دهنده نقدپذیر بودن و تمایل به ایجاد تعامل بیشتر با آحاد جامعه از سوی رئیس قوه قضائیه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

آخرین اخبار

ایران و جهان