کد خبر : 1288
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
-

سازمان منطقه آزاد اروند از خواب غفلت بیدار شوید

سازمان منطقه آزاد اروند از خواب غفلت بیدار شوید

انتظار می‌رود که در سال جاری شاهد اقدامات مناسبی از سوی سازمان منطقه آزاد اروند در جهت تقویت بخش آموزش در ایام اوقات فراغت دانش آموزان در آبادان و خرمشهر باشیم.

به گزارش بوشهرنیوز، هم‌زمان با اتمام سال تحصیلی و شروع ایام اوقات فراغت دانش آموزان، عموماً نهادهای آموزشی طرح‌های اوقات فراغت خود را آغاز می‌کنند. در این طرح‌ها آموزش‌های مختلفی ارائه می‌شود و دانش آموزان و جوانان می‌توانند با ثبت‌نام در کلاس‌ها این آموزش‌ها را فراگیرند.

افراد در سنین نوجوانی نیازمند آموزش‌های مختلفی درزمینهٔ علمی و فرهنگی هستند که این آموزش‌ها به‌نوعی مسیر زندگی فرد را در سال‌های آینده و تا آخر عمر مشخص می‌کند. انجام اقدامات به‌موقع و ارائه آموزش‌های مناسب می‌تواند افرادی خلاق  و توانمندی را به جامعه تحویل دهد و عدم وجود این آموزش‌ها نیز منتج به ایجاد مشکلات اقتصادی، بیکاری و حتی افزایش جرم در جامعه می‌شود.

سال‌های گذشته طرحی برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزی در آبادان و خرمشهر برگزار شد. طی این طرح که بر اساس تفاهمی بین سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان منطقه آزاد اروند صورت گرفت، دانش آموزان در این دو شهر می‌توانستند در کلاس‌هایی که در آموزشگاه‌های سطح شهر و مراکز فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود به‌صورت رایگان ثبت‌نام کرده و در پایان نیز با حضور در آزمون دوره مربوطه که تحت نظر سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شد مدرک دوره را اخذ کنند.

علی‌رغم اطلاع‌رسانی نه‌چندان مناسب برای این موضوع اما استقبال از آن بالابود. دانش آموزان زیادی برای حضور در این کلاس‌ها ثبت‌نام کردند و ظرفیت بسیاری از کلاس‌ها نیز در روزهای اول پر شد.تمایل مردم در آبادان و خرمشهر برای فراگیری مهارت‌های جدید یا تقویت مهارت‌ها در این طرح به‌وضوح مشاهده شد.

اما در اواخر تابستان و میانه برگزاری این دوره‌ها سازمان منطقه آزاد اروند اعلام کرد که توانایی پرداخت هزینه‌ای که قبلاً با آموزشگاه‌ها توافق کرده بود را ندارد و همین موضوع بخشی از کلاس‌های برگزارشده را لغو و مابقی دوره‌ها را کوتاه‌تر کرد.

درنهایت نیز بعد از گذشت چند ماه از اتمام دوره‌ها مبلغی به آموزشگاه‌ها پرداخت نشد و اراده آن‌ها را برای ادامه مسیر این حرکت آموزشی کم کرد. هرچند در آخر پرداخت‌هایی به آن‌ها صورت گرفت اما بدقولی‌های مالی سازمان منطقه آزاد اروند باعث شد که در سال‌های بعد آموزشگاه‌ها نسبت به چنین تصمیماتی از سوی سازمان منطقه آزاد اروند بدبین شوند و علی‌رغم اعلام برای برگزاری مجدد کلاس‌ها در ایام تابستان، مردم عملاً شاهد برگزاری دوره رایگانی جدیدی نباشند.

با توجه به اهمیتی که آموزش در جایگاه زندگی افراد در جامعه امروز دارد و تأکید سازمان منطقه آزاد اروند به‌صورت زبانی بر این موضوع، انتظار می‌رود که در سال جاری شاهد اقدامات مناسبی در جهت تقویت بخش آموزش در آبادان و خرمشهر باشیم و ایام اوقات فراغت دانش آموزان در این دو شهر محروم با کسب مهارت‌های بهتر و قوی‌تر پر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان