کد خبر : 1336
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
-

زیرساخت‌های شهری در آبادان اولویت اول مسئولان باشد

زیرساخت‌های شهری در آبادان اولویت اول مسئولان باشد
بوشهرنیوز: درحالی‌که نخاله برداری و پاک‌سازی شهر در ظاهر تبدیل به اولویت برنامه‌های شهردار فعلی شده است و مسائلی همچون ایجاد المان‌های جدید شهری، تعامل با دستگاه‌های مختلف برای بهبود خدمت‌رسانی دستگاه‌ها به مردم و تقویت زیرساخت‌ها تا حد زیادی مورد فراموشی قرارگرفته است.؛

به گزارش بوشهرنیوز، زیرساخت‌های شهری و برخورداری یک شهر از شبکه آب، فاضلاب، آسفالت مناسب، معابر، ارتباطات، برق، و دیگر نیازمندی‌های یک شهر ازجمله عواملی است که در جذب گردشگر نقش زیادی دارد.

در چند دهه اخیر گردشگری به‌عنوان گسترده‌ترین صنعت خدماتی موردتوجه قرارگرفته است و در همه کشورها به عامل مهم اقتصادی و اجتماعی تبدیل‌شده است که در همه محیط‌ ها و مکان‌ها می‌تواند جریان داشته باشد.

گردشگری به‌نوعی عدالت اجتماعی را برای ساکنان مناطق مختلف به وجود می‌آورد و باعث رشد مناطق کمتر توسعه‌یافته می‌شود. گردشگری شهرها امروزه به‌صورت یکی از فعالیت‌های مهم اقتصادی، اجتماعی درآمده که جریان کارها، اقدامات اجتماعی و تغییرات شهری را شکل می‌دهد. تسهیلات و تجهیزات گردشگری به‌تنهایی عامل جذب گردشگر به شهر نیست اما به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم گردشگری مطرح می‌شود.

آبادان از دیرباز مقصد بسیاری از گردشگران بوده است اما بعد از جنگ تحمیلی دچار آسیب‌های فراوانی شد و بسیاری از زیرساخت‌های خود را از دست داد، مابقی زیرساخت‌ها نیز یا به دلیل عدم رسیدگی فرسوده و ازکارافتاده شدند یا متناسب با رشد جمعیت شهر به‌روز نشدند.

نمی‌توان گفت که این شهر در مقایسه با شهرهای اطراف یا حتی دیگر مناطق آزاد از حداقل‌های شهری برخوردار نیست اما با توجه به موقعیت و ظرفیت‌هایی که در این شهر وجود دارد می‌تواند جایگاهی بسیار بهتر از وضعیت کنونی داشته باشد. چند پارگی مدیریتی، عدم ثبات در مدیریت شهری و برخی مسائل سیاسی سبب شده است که پرداختن به زیرساخت‌های شهری در آبادان به اولویت پایین مسئولان تبدیل شود و شهر چهره‌ای کهنه و فرسوده به خود گیرد.

درحالی‌که نخاله برداری و پاک‌سازی شهر در ظاهر تبدیل به اولویت برنامه‌های شهردار فعلی شده است و مسائلی همچون ایجاد المان‌های جدید شهری، تعامل با دستگاه‌های مختلف برای بهبود خدمت‌رسانی دستگاه‌ها به مردم و تقویت زیرساخت‌ها تا حد زیادی مورد فراموشی قرارگرفته است. هرچند به موضوع نخاله برداری نیز آن میزان که در ظاهر مورد اهمیت قرارگرفته پرداخته نمی‌شود.

مدیریت شهری آبادان و در رأس آن شهرداری این شهر باید بتواند ضمن ایجاد یک اولویت‌بندی مناسب در تأمین نیازهای شهری، زمینه پیشرفت این شهر و جذب گردشگران را فراهم کند چراکه اتکا به منابع درآمدی حاصل از نفت جز عقب‌ماندگی و ایجاد مشکل نتیجه دیگری دربر نخواهد داشت.

آسفالت در این شهر نیازمند یک مدیریت جدی و مناسب است و زیرساخت‌های دیگر نیز باید متناسب با ترکیب جمعیتی مناطق مختلف ایجاد و تقویت شود تا بتوانیم شاهد جذب بیشتر گردشگر در این شهر باشیم و از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان