کد خبر : 1340
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
-

فرهنگ و هنر آبادان در خواب زمستانی

فرهنگ و هنر آبادان در خواب زمستانی
بوشهرنیوز: فرهنگ و هنر در آبادان نیاز به جلسه ندارد، توجه می‌خواهد و چشمانی را می‌طلبد که مشکلات را ببیند و افرادی باید اداره امور را در این حوزه به دست بگیرند و بر صندلی مدیریت تکیه بزنند که مشکلات را از نزدیک لمس کرده باشند و اراده واقعی رفع آن‌ها را در عمل نشان دهند.؛

به گزارش بوشهرنیوز، قدمت هنری و فرهنگی شهرآبادان به سال‌ها پیش بازمی‌گردد، شهری که نام مردمش باعلاقه فراوان به فضاهای هنری همچون سینما و تئاتر پیوند خورده است.

آبادان شهری با دارا بودن سالن‌های متعدد سینما، مراکز فرهنگی مختلف و مردمی ولایت مدار همواره در صدر بیلان‌های کاری عرصه فرهنگ قرار داشته اما این فقر فضا، امکانات و اعتبارات در سال‌های اخیر، سبب شده این شهر بسیاری از فعالان این عرصه را از علایق خود دور کرده و بر سلایق علاقه‌مندان خود نیز پشت کند.

کمبود فضاهای هنری و فرهنگی پس از ایجاد منطقه آزاد در شهرهای آبادان و خرمشهر نیز برطرف نشده و نیازهای جوامع علاقه‌مند به این رشته تاکنون جز با برگزاری فستیوال‌های مختلف و آثار گهگاه از هنرمندان که اتفاقاً به شکل مناسبی نیز برگزار نشدند پاسخ داده نشده است.

مثلاً در برهه‌ای از زمان که حوزه هنری آبادان از فعالیت‌های زیادی داست، اتفاقات خوبی در این شهرستان به وقوع پیوست که جامعه هنر و فرهنگ این شهر را وادار به فعالیت گسترده در فضایی باز می‌کرد.

آبادان با ساخت چند فیلم بومی با کارگردانی پیمان ماندگار، نامی برای خود در عرصه‌های کارهای تلویزیونی در سطح کشور بر پا کرد، اما این برهه از زمان نیز خیلی زود برای وی به پایان رسید و ضمن تعطیلی کار ساخت سری فیلم‌های بومی این کارگردان، وی نیز به‌قصد فعالیت بیشتر، شهر را ترک کرد.

پیمان ماندگار

در عرصه تئاتر نیز، کارگردان‌های نامی و زحمت‌کش این عرصه در آبادان، طی این سال‌ها، کارهای باکیفیت و قوی بسیاری را ارائه دادند و حائز رتبه‌های بسیاری در سطح کشور شدند و تا مدت‌ها سالن‌های آمفی‌تئاتر آبادان، درگرو برگزاری این فعالیت‌ها، از رفت‌وآمد بسیاری نیز بهره می‌برد اما این وضعیت ادامه پیدا نکرد و تئاتر نیز به‌مانند دیگر عرصه‌های فرهنگی و هنری در سکوت فرورفت.

در بخش مراسم‌های مذهبی نیز تنها بخش فعال بخش‌های مردمی است که در مقاطع مختلف زمانی مانند ایام محرم، اربعین، ماه مبارک رمضان و دیگر ایام مراسم‌های مختلفی برگزار می‌کنند. این بخش از حمایت‌های مناسبی از سوی دولت برخوردار نیست و تنها خواست و اراده مردم است که این حوزه را سرزنده نگاه داشته است.

کمبود فضاهای آموزشی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری، کمبود امکانات و نبود نظارت بر اندک امکانات موجود نیز ازجمله مشکلات بعد سخت‌افزاری این موضوع است. در عمده موارد پاسخ مسئولان نیز برگزاری جلسات مختلف به‌منظور پیگیری و عدم حصول نتیجه‌ای است که عملاً به چشم بیاید.

فرهنگ و هنر در آبادان نیاز به جلسه ندارد، توجه می‌خواهد و چشمانی را می‌طلبد که مشکلات را ببیند. افرادی باید اداره امور را در این حوزه به دست بگیرند و بر صندلی مدیریت تکیه بزنند که مشکلات را از نزدیک لمس کرده باشند و اراده واقعی رفع آن‌ها را در عمل نشان دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان