کد خبر : 1378
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۵:۱۰
-

آغاز رسمی کار سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران و چند نکته

آغاز رسمی کار سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران و چند نکته

صبح امروز مراسم معارفه ویلموتس به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی با حضور مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران برگزار و قرارداد این مربی و فدراسیون فوتبال ایران تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ امضا شد اما دراین‌بین چند نکته مطرح است.

به گزارش بوشهرنیوز، مارک ویلموتس که بامداد روز سه‌شنبه ۷ خردادماه وارد ایران شد، پس از مراسم معارفه‌اش با حضور رئیس فدراسیون فوتبال قرارداد ۳ساله‌اش را به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان امضا کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در مراسم معارفه خود برای ایجاد صمیمیت بیشتر ابتدا با گفتن واژه «سلام‌علیکم» صحبت‌های خود را آغاز کرد و گفت: از همه شما اصحاب رسانه تشکر می‌کنم و این حضور شما نشان‌دهنده احترام متقابل بین ماست. من ایران را کشور پهناور، توسعه‌یافته و زیبا دیدم. در بروکسل درباره مسائل مختلفی مذاکره داشتیم و صحبت کردیم، همچنین از طریق ویدئوها، بازی‌های ایران و فرهنگ مردم را دیدم.

وی افزود: خیلی دوست داشتم ایران را از نزدیک ببینم، چراکه تصویری که از ایران در ذهن اروپایی‌ها وجود دارد، نه تصویر کاملاً مثبت است و نه تصویر منفی، اما خوشبختانه آنچه من در این روزها دیدم، امیدبخش بود. من به ورزشگاه‌ها و شهرهای مختلف سفر خواهم کرد و آن‌ها را از نزدیک خواهم دید، اما به‌هرحال ازنظر حرفه‌ای، ایران در سطح خوبی به لحاظ ورزشی قرار دارد. در مجموعه ورزشگاه آزادی هم تمام تجهیزات و مواردی که نیاز خواهیم داشت را دیدیم. امیدوارم تیم‌های پایه‌ای، المپیک و جوانان هم بتوانند به ما کمک کنند.

سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص خانواده‌اش گفت: من سه فرزند دارم و اینکه به کشور دیگری منتقل شوم، کار سختی است. شاید همه موافق نبودند، اما به‌هرحال کار حرفه‌ای می‌طلبد که با در نظر گرفتن همه شرایط بتوانیم به پیشبرد آنچه انتظار می‌رود، کمک کنیم.

«اهداف من این است هم مردم و هم بازیکنان بتوانند حرفه‌ای‌تر تیم را پیش ببرند. چراکه مردم نقش اساسی در همراهی تیم ملی دارند». ویلموتس بابیان این جمله خاطرنشان کرد:  زمانی کاپیتان تیم ملی بلژیک بودم و این‌یک افتخار بسیار بزرگ برای هر بازیکنی است. در مورد اهداف صحبت کردم و می‌خواهم در مورد مسئله دیگری صحبت کنم. امیدوارم همکاری بسیار خوبی با باشگاه‌ها داشته باشیم و هر هفته یک مسئول خواهیم داشت که بازی‌های لیگ را رصد می‌کند. این شانس به همه بازیکنان داده خواهد شد تا بتوانند به تیم ملی راه پیدا کنند. تنها موضوع لژیونرها مطرح نیست و ما همه بازیکنان را رصد خواهیم کرد.

وی افزود: در مورد مسائل فنی و کادر باید بگویم که آقای مانو فریرا من را همراهی خواهد کرد که ۲۵ سال سابقه حرفه‌ای دارد و دستیار سرمربی بوده و در تیم المپیک مارسی فعالیت می‌کرده است. سعی کردم افرادی را پیدا کنم که زبان را هم به‌عنوان کمک‌مربی من بشناسند. وحید هاشمیان را به‌عنوان دستیار انتخاب کرده‌ام و ازآنجایی‌که او آلمانی صحبت می‌کند و من هم‌زبان آلمانی را بلد هستم، این موضوع به ما کمک می‌کند. او به فرهنگ و فوتبال ایران آشناست. امیدوارم که بتوانیم به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کنیم و همین‌طور به جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ برسیم.

ویلموتس سرمربی تیم ملی

سرمربی بلژیکی تیم ملی درباره انتخاب سایر دستیارانش گفت: هنوز در مورد کسانی مسئول بازبینی ویدئوها و آنالیز هستند، کسی انتخاب‌نشده و این انتخاب برای ما باز است. همکارم که از تیم استاندارد لیژ به اینجا می‌آید، امیدوارم بتوانم از کمک‌های او هم استفاده کنم. در دو بازی ابتدایی که با سوریه و کره‌جنوبی خواهیم داشت، امیدوارم بتوانیم آنالیز خوبی از تیم ملی داشته باشیم.

ویلموتس با تشکر از رسانه‌ها یادآور شد: باید این را بگویم که ما حداکثر تلاش‌مان را خواهیم کرد تا کشور شما که دیگر اکنون کشور من هم هست، به جام جهانی ۲۰۲۲ راه پیدا کند.

اما دراین‌بین چند نکته مطرح است. اول اینکه در کشورمان افراد مستعد و توانمند زیادی را داریم که شاید سرمربی گری آن‌ها کمتر از خارجی‌ها نباشد، شاید اطمینان به استعدادهای درون کشور نتایج بهتری را عاید تیم ملی کشورمان کند. دوم اینکه ضروری است که جزئیات قراداد تیم ملی کشور با این سرمربی علنی شود. نباید مردم، اصحاب رسانه و نخبگان داخلی کشور را غریبه دانست و بهتر است به‌منظور شفاف‌سازی هر چه بیشتر این اقدام صورت بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان