کد خبر : 1406
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۵:۱۸
-

شهرهای شمال، شرق و روستاهای خوزستان دچار تنش آبی است

شهرهای شمال، شرق و روستاهای خوزستان دچار تنش آبی است
بوشهرنیوز: مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: مردم در زمان خشک‌سالی با مشکل آب روبه‌رو بودند و شایسته نیست در زمان ترسالی نیز با همین مشکل روبه‌رو باشند درحالی‌که ورودی آب به سدها نسبت به سال گذشته با ۳۶۷ درصد افزایش روبه‌رو بوده است.؛

به گزارش بوشهرنیوز، کیامرث حاجی زاده در چهاردهمین جلسه شورای هماهنگی آب و برق استان خوزستان اظهار داشت: شورای آب و برق استان یکی از شوراهایی است که مشکلات مربوط به سازمان‌های آب، برق و فاضلاب را بررسی می‌کند.

وی افزود: عمده مشکلات ما در آب به بحث زیرساخت‌ها بازمی‌گردد و در مورد برق نیز با توجه به افزایش دما و فرسودگی شبکه‌ها و خطوط توزیع برق با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

حاجی‌زاده تصریح کرد: در این شورا بسیاری از مسائل مربوط به شرکت‌های آب، برق و فاضلاب و حتی مشکلات بین بخشی آن‌ها و همچنین مسائل شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها با حضور مدیران و فرمانداران و مسئولان مربوطه حل‌وفصل می‌شود.

وی تأکید کرد: باید بپذیریم که نمی‌شود مردم در خشک‌سالی مشکل آب داشته باشند و در ترسالی نیز با این مشکل روبه‌رو باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال گذشته با ۳۶۷ درصد افزایش ورودی آب به سدها روبه‌رو بودیم و از ابتدای مهرماه سال ۹۷ تاکنون ۴۲ میلیارد مترمکعب آب وارد سدها شده است، بیان کرد: با این شرایط مشکل کمبود آب در خوزستان پذیرفتنی نیست.

حاجی‌زاده با تأکید بر این نکته که باید بپذیریم که آب و فاضلاب روستایی مشکل دارد و باید برای برطرف کردن این مشکل تلاش کرد، عنوان کرد: روستائیان هزینه آب را پرداخت نمی‌کنند و بدین سبب آب و فاضلاب روستایی نیز نمی‌تواند حقوق آبداران را پرداخت کند اگر این مشکل را مدیریت نکنیم، آب و فاضلاب روستایی با بحران روبه‌رو می‌شود.

وی بابیان اینکه شایسته نیست مردم آب بی‌کیفیت مصرف کنند، تأکید کرد: شهرهای شمال شرق و روستاهای استان دچار تنش آبی هستند؛ همچنین زیرساخت‌های آب‌رسانی به مناطق سیل‌زده نیز باید هرچه سریع‌تر بازسازی شوند تا آب باکیفیت مطلوب به دست مردم برسد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: آب و فاضلاب روستایی ضعیف است و باید به آن کمک شود تا آب شرب مردم تأمین شود؛ البته مدیریت توزیع آب روستاها بسیار مهم است و باید مدیریت شود.

وی در مورد آب مصرفی احشام بیان کرد: در زمان خشک‌سالی، احشام از آب شرب استفاده می‌کردند، ولی اکنون‌که رودخانه‌ها، تالاب‌ها و اطراف پر از آب است روستاییان می‌توانند از ظرفیت این آب‌های آزاد برای سیراب کردن احشام خود استفاده کنند.

حاجی زاده در خصوص مشکل آب شهر رامین تأکید کرد: دو تانکر ثابت و یک تانکر سیار برای تأمین آب شهرک رامین در این منطقه مستقر شوند تا سازمان آب و فاضلاب استان مشکل را برطرف سازد.

وی در مورد تأکید استاندار برای کشت تابستانه خاطرنشان کرد: طبق دستور استاندار برای عدم محدودیت در کشت تابستانه در همه حوزه‌ها و طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر نرمال بودن سال جاری ازنظر بارندگی، باید آب موردنیاز مردم برای کشت از ذخیره سدها تأمین شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در پایان با تأکید بر لایروبی کانال‌ها و احداث کانال‌های فرعی به‌وسیله سازمان جهاد کشاورزی، گفت: بعد از سال‌ها خشک‌سالی باید مردم بتوانند در این شرایط ترسالی کشت خوبی داشته باشند و مدیران پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا مشکلات پیش‌رو برطرف شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان