کد خبر : 1665
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
-

«مقاومت اقتصادی» شاه کلید حل مشکلات

«مقاومت اقتصادی» شاه کلید حل مشکلات
بوشهرنیوز: مبحث دوگانه «مذاکره» یا «مقاومت» بارها و بارها در فضای سیاسی کشور مورد اختلاف دیدگاه‌های متفاوت قرار گرفته است، دیدگاه‌هایی که در پشت آنها دلیل و برهان و بعضاً تصور و خیال پنهان شده است.؛

به گزارش بوشهر‌نیوز، برخی از کارشناسان راه برون رفت از مشکلات و وضعیت نابسامان اقتصادی را «مذاکره با کدخدا» می‌دانند، این دسته از افراد عدم مذاکره و به گفت‌و‌گو نشستن را یکی از عوامل وقوع جنگ و درگیری نیز عنوان می‌کنند.

دسته‌ای دیگر از افراد نیز وجود دارند که نه تنها مذاکره را راه برون‌رفت از مشکلات نمی‌دانند، بلکه این روش را عاملی بر افزایش مشکلات و تحریم‌ها نیز عنوان می‌کنند.

مبحث دوگانه «مذاکره» یا «مقاومت» بارها و بارها در فضای سیاسی کشور مورد اختلاف دیدگاه‌های متفاوت قرار گرفته است، دیدگاه‌هایی که در پشت آنها دلیل و برهان و بعضاً تصور و خیال پنهان شده است.

مذاکره؟

مذاکره در کل روشی برای ایجاد ارتباط و گفت‌وگو با ملت‌ها است، ایران اسلامی بارها با ملت‌های مختلف مذاکره کرده و در ذیل این مذاکرات تعهدات دوجانبه‌ای نیز به ثمر نشسته است، اما آیا مذاکره با آمریکا نیز مانند مذاکره با دیگر ملت‌ها است؟!

تنش و خصومت آمریکا با ملت ایران سابقه چهل ساله دارد و باید گفت که مقابله با ایران از راهبردهای اصلی دولت‌های مختلف آمریکا است، رهبران آمریکا در دوره‌های مختلف همواره به صورت علنی و کاملا روشن ایران اسلامی را تهدید کرده و به دنبال از بین بردن یا به تعبیر «کاسپار واینبرگر»، وزیر دفاع دولت ریگان به دنبال خشکاندن ریشه ملت ایران بودند.

در دوره کنونی نیز خصومت آمریکا با ملت ایران نسبت به گذشته افزایش و شدت یافته است و این خود علامتی برای این است که آمریکا صدق نیت و حرف راست ندارد و پیشنهاد مذاکره صرفا، فربه کردن قربانی است!

از سوی دیگر از آن جایی آمریکا اکنون خود را در موضع بالا و برتر می‌بیند، به گفت‌و‌گو نشستن و مذاکره با او نوعی تسلیم به حساب می‌آید، مذاکره از سوی آمریکا به معنای رابطه دو طرفه و چیزی خواستن و چیزی دادن نیست، بلکه آنها ایران را در حدی نمی‌دانند که مطالبه گر باشد، در حالی که این اعتقاد با ارزش و خطوط ملت ایران فرسنگ‌ها فاصله دارد!

پس مذاکره با آمریکا با توجه به تجربیات سال‌های متمادی به ویژه در بحث برجام چیزی جز شکست و عقب رفت برای ملت ایران نخواهد داشت و باید دانست که فرد زرنگ و مسلمان از یک سوراخ دو مرتبه نیش نخواهد خورد.

مقاومت؟

به گواهی تاریخ علارغم تهدیدات، حربه‌ها، تحریم‌ها، جنگ‌ها و دشمنی‌های آمریکا با ملت ایران، ملت ما هر کجا روی به مقاومت و ایستادگی آورد پیروز شد، نمونه درخشان آن هشت سال دفاع مقدس است، اگرچه در این هشت سال در بدترین نوع امکانات و شرایط به سر می‌بردیم اما با مقاومت دشمن تا بن دندان مسلح را زمین‌گیر کردیم.

از مقاومت به عنوان فلز محکم انقلاب نام برده می‌شود، در قاموس نظام اسلامی مقاومت به معنای بازدارندگی است، در صورت مقاومت است که دشمن دیگر خیال توطئه علیه ملت ایران را در سر نخواهد داشت.

برجام آزمونی برای مذاکره و مقاومت بود، امروز شاه کلید به موفقیت رسیدن و عبور از این مشکلات به کار بردن مقاومت اقتصادی یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان