کد خبر : 1674
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
-

اثر کم رنگ منطقه آزاد اروند در خرمشهر و آبادان

اثر کم رنگ منطقه آزاد اروند در خرمشهر و آبادان
بوشهرنیوز: استفاده از نیروهای بومی، جوان و متخصص می‌تواند این سازمان سردرگم را از این وضعیت خارج کند، چرا که نیروهای جوان آمده خدمت هستند، نیروهای بومی نیز نسبت به دیگر نیروها دلسوز هستند، حالا اگر این دو شاخصه در کنار توانمندی و تخصص قرار گیرند، قطعا آبادانی آبادان و خرمی خرمشهر را در پیش خواهند داشت.؛

به گزارش بوشهر‌نیوز، مناطق آزاد اروند به عنوان مراکز اقتصادی نقش مهمی در تحول و پیشبرد فضای کسب و کار و ایجاد اقتصاد بنیادین دارند، در کل سازمان‌های مناطق آزاد اروند امتیاز و فرصتی ویژه برای شکوفایی اقتصاد و ایجاد رفاه و آسایش به حساب می‌آیند.

اختیارات فراوان و راهگشا، داشتن ثروت عظیم و کلان و درآمدزایی فراوان گوشه‌ای از امتیازات مناطق آزاد اروند است، اما بعضاً این ثروت عظیم و کلان نفعی برای مردم منطقه ایجاد نمی‌کند و گاها مردم در مقابل ساختمان‌های میلیاردی و ماشین‌های لوکس مدیران و مسؤولان منطقه آزادی، فقیر و فقیرتر می‌شوند.

منطقه آزاد اروند دربرگیرنده دو شهر مهم، تاریخی و مقاوم آبادان و خرمشهر است که در سال ۸۲ فعالیت آن به تصویب رسید اگرچه در این دو شهر خدمات زیادی ارائه شده است، اما کماکان شرایط در حد کمتر از عادی است و تا نقطه مطلوب فاصله‌ها دارد.

مردم خرمشهر و آبادان همواره نسبت به این سازمان عریض و طویل انتقاد داشته و دارند، مدیرانی که سوار بر ماشین‌های لوکس می‌شوند و پروازی هستند، اما در کنار آنها مردم در نان شب خود مانده و در ضعف به سر می‌برند.

قطعا اگر مدیران نالایق و فرتوت با میز و صندلی خود وداع کنند و جای خود را به مدیران متخصص، انقلابی و جهادی بدهند وضعیت فعلی خرمشهر و آبادان به مراتب سروسامان می‌یابد، فقط کافی است که مسؤولان منطقه آزاد شیفته خدمت باشند نه تشنه قدرت!

خیابان‌های بدون آسفالت، عدم ایجاد امکانات آموزشی مورد نیاز، عدم ایجاد اشتغال و فعالیت کسب‌و‌کار لازم ، عدم ایجاد امکانات رفاهی و گردشکری مورد نیاز، عدم ایجاد آب شرب مناسب در برخی از محدودها، عدم توجه جدی به اقتصاد مقاومتی، عدم فعالیت قابل توجه در معاش جوانان، عدم استفاده از ظرفیت‌های مناسب کشورهای همسایه از جمله عراق، عدم ایجاد فضاهای عمرانی لازم ،گوشه‌ای از ضعف‌های منطقه آزاد اروند است.

باید گفت که سازمان منطقه آزاد اروند در خرمشهر و آبادان اثری کم‌رنگ دارد و به راستی چه فرقی میان وجود منطقه آزاد اروند و عدم او است، شاید این فرق را هیچ‌یک از مردم آبادان و خرمشهر ندانند چرا که این سازمان متناسب سیاست‌های کلی خود عمل نکرده است.

اگر منطقه آزاد اروند به وظیفه ذاتی خود عمل کند، قطعا پیشرفت و رشد شهرستان‌ها حس خواهد شد، همانگونه که اکنون با عدم کارآمدی مسوولان، این سازمان حس نمی‌شود.

استفاده از نیروهای بومی، جوان و متخصص می‌تواند این سازمان سردرگم را از این وضعیت خارج کند، چرا که نیروهای جوان آمده خدمت هستند، نیروهای بومی نیز نسبت به دیگر نیروها دلسوز هستند، حالا اگر این دو شاخصه در کنار توانمندی و تخصص قرار گیرند، قطعا آبادانی آبادان و خرمی خرمشهر را در پیش خواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان