کد خبر : 1712
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۵:۱۱
-

سبک زندگی ( 1)؛

غرب؛ موفق در دانش و شکست خورده در سبک زندگی!

غرب؛ موفق در دانش و شکست خورده در سبک زندگی!
بوشهرنیوز: جامعه غربی هر مقدار که در دانش و علم توانا است، به همان میزان در سبک زندگی و معرفی یک الگو ضعیف است، کشورهای غربی اگرچه روز به روز در مسیر علم و دانش گام برمی‌دارند و در حال پیشرفت و توسعه هستند اما در بحث سبک زندگی لحظه به لحظه رو به انحطاط و سقوط حرکت می‌کنند.؛

دانش و دانایی یکی از بهترین و روشن‌ترین وسیله برای اقتدار، عزت، سرافرازی و پیشرفت یک جامعه و کشور به حساب می‌آید که به وسیله آن پله‌های ترقی یکی پس از دیگری طی می‌شود.

به گزارش بوشهر‌نیوز، یکی از ثمرات مهم و مفید دانش و دانایی، توانایی است. جامعه و کشوری که دانش آن به سرآمد رسیده باشد، می‌تواند در هر عرصه و مرحله‌ای آن چه را که در سر دارد را به عمل برساند.

جامعه غربی با اتکا به دانش و دانایی خود توانسته است که برای خود ثروت، نفوذ و قدرت دویست ساله ایجاد کند و به وسیله همین قدرت وابسته به دانش و علم دیگر کشورها را در زمره استعمار خود درآورد.

این ملت‌های با دانش غربی به وسیله این دانش و فناوری توانستند که اقتصاد و سیاست جوامع عقب‌مانده و ضعیف از نظر دانش و دانایی را به دست بگیرند و برای خود ثروت و اموال جمع کنند.

جامعه غربی هر مقدار که در دانش و علم توانا است، به همان میزان در سبک زندگی و معرفی یک الگو ضعیف است، کشورهای غربی اگرچه روز به روز در مسیر علم و دانش گام برمی‌دارند و در حال پیشرفت و توسعه هستند اما در بحث سبک زندگی لحظه به لحظه رو به انحطاط و سقوط حرکت می‌کنند.

عدم داشتن سبک زندگی سالم، باثبات و مناسب در جامعه غربی باعث شده است که بسیاری از مردم آنها پس از سالها عیش و نوش و دور از معنویت و اخلاق رو به خودکشی و یا یاس و ناامیدی و پریشانی آورند.

طبق آمارهای بین‌المللی تغییر مسیر زندگی در جوامع غربی سال به سال در حال افزایش است و این نشان‌دهنده شکست جوامع غربی در بحث ارائه الگو برای داشتن یک سبک زندگی مناسب تلقی می‌شود.

عدم وجود خانواده و غریب بودن این واژه نزد غربی‌ها باعث شده است که محبت، عطوفت، مهربانی و ارزش‌های اخلاقی زیرپا گذاشته شود و نفرت، خیانت، بی‌تفاوتی و کدورت به اوج خود برسد.

قدرت ۲۰۰ ساله غرب هیچگاه نتوانست برای سبک زندگی آنها کاری کند و رهبران این ملل نیز خود به این شکست واقف‌اند و به دنبال حل و رفع مشکل هستند در حالی که این سبک زندگی را باید از چشمه جوشان معرفت و عقیده جست‌و‌جو کرد.

ملت ما به همان اندازه که به علم، دانش و فناوری اهمیت می‌دهد برای سبک زندگی اسلامی و ایرانی ارزش قائل است، ما معتقد هستیم که باید ملت ما در بالاترین سطوح و مدارج علمی قرار بگیرد همانگونه که باید مکتب اسلامی در جامعه رواج پیدا کند.

سبک زندگی صحیح و مناسب با فطرت می‌تواند جامعه‌ای را به رشد و ترقی برساند هماهنگونه که سبک مسموم به اعمال مغایر با فطرت و ناهنجاری‌ها جامعه را به ذلت می‌کشاند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان