کد خبر : 1972
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
-

طاهریان پور تاکید کرد؛

رشد باغ ویلاها چالشی جدی برای تأمین آب استان

رشد باغ ویلاها چالشی جدی برای تأمین آب استان
بوشهرنیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: رشد گسترده و نابسامان و غیر اصولی باغ ویلاها در این استان به چالشی مهم در حوزه تامین آب تبدیل شده است.؛

روح الله طاهریان پور افزود: این شرکت تمایلی به قطع آب باغ ویلاها ندارد ولی با مشکل کم آبی مردم برخی مناطق ناگزیر به تعدیل مصارف غیرضروری می‌شویم.

به گزارش بوشهر‌نیوز، وی بیان کرد: در ارتباط با باغ ویلاها همگرایی خوبی وجود ندارد و برای نمونه زمین کشاورزی براحتی تغییر کاربری و ساخت و ساز شده است.

طاهریان پور ادامه داد: در نبود همگرایی، باغ ویلاها با هزینه‌های گزاف تحت هر شرایطی احداث و سپس با فشارهای مختلف انشعاب آب مورد نیاز آنها نیز تامین می‌شود.

وی گفت: تلاش می‌شود از محل آب پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر بوشهر سهمیه آبی برای باغ ویلاهای گورک ها گرفته شود زیرا مسیر آن نیز تا باغ ویلاهای گورک ها نزدیک است و می‌توان با احداث شبکه دوم برای مصارف فضای سبز وضعیت تامین آب این مناطق را ساماندهی کرد.

وی گفت: باغ ویلاهای استان بوشهر در ۶ شهرستان واقع شده که عمده آن درتنگستان است.

طاهریان پور ادامه داد: پنج شهرستان دیگر دربرگیرنده باغ ویلاها در استان بوشهر شامل دشتستان، دشتی، جم، دیر، دیلم و گناوه است.

طاهریان پور یادآور شد: در تنگستان به عنوان شهرستان رکوردار باغ ویلاها در بوشهر حدود ۸۰۰ تا یکهزار باغ ویلا وجود دارد که از این شمار حدود ۴۰۰ باغ ویلا خارج از محدوده دسترسی به شبکه آب قرار دارند.

وی گفت: رشد سازماندهی نشده این باغ ویلاها اکنون یک چالش جدی برای حوزه تأمین آب استان بوشهر قلمداد شده و باید در این زمینه با همکاری دستگاه‌های متولی اقدامی اساسی صورت گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان