کد خبر : 2054
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
-

چرا بایدجوانان مؤمن و انقلابی مطالبه گر شوند

چرا بایدجوانان مؤمن و انقلابی مطالبه گر شوند
بوشهرنیوز: به این باور رسیده ایم که رهبر معظم انقلاب حتی در انتخاب کلمات خود نیز دقت نظر دارند و آن ها را برای تزریق معانی خاص استخدام میکنند بنابراین اجازه دهید لغاتی که ایشان در این جمله استعمال کردند را بررسی نماییم. ؛

لشکر جوانان مؤمن و انقلابی وارد میدان مطالبه آرمانهای انقلاب شوند به چه معناست؟

به گزارش بوشهرنیوز، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای خردادماه پارسال در دیدار دانشجویان تاکید کردند: لشکر جوانان مؤمن و انقلابی باید وارد میدان مطالبه دائم و هوشیارانه آرمانها و کمک به تحقق اهداف انقلاب شود.
به این باور رسیده ایم که رهبر معظم انقلاب حتی در انتخاب کلمات خود نیز دقت نظر دارند و آن ها را برای تزریق معانی خاص استخدام میکنند بنابراین اجازه دهید لغاتی که ایشان در این جمله استعمال کردند را بررسی نماییم.
اولین کلمه لشکر است.
لَشکَر یکی از یگان‌های بزرگ ارتش است و دارای تجهیزات و تسلیحات لازم برای اجرای عملیات رزمی است و بزرگ‌تر از تیپ یا هنگ و کوچک‌تر از سپاه است ومعمولا شامل ۱۰٬۰۰۰ الی ۲۰٬۰۰۰ سرباز می‌شود.
چرا ایشان از کلمه ی لشکر استفاده کردند؟
این لشکر چه عملیات رزمی باید انجام دهد؟
مگر مطالبه گری جنگ است که نیاز به لشکر داشته باشد؟
میدان ، لشکر ، مطالبه ی دائم ، هوشیارانه ، کمک
این کلمات کنار هم و استعمال آن ها در یک جمله توسط فردی مجتهد، خبیر و آگاه به دنبال انتقال چه مفهومی است؟
آیا مسئولانی که وظایف خود را به درستی انجام نمی دهند دشمن اند که نیازمند یک لشکر مطالبه گر هوشیار ودائمی باشند؟
پس از گذشت یکسال از بیانات ایشان به واقع به این نتیجه میرسیم که بله ،ما علاوه بر دشمنان خارجی، دشمنان داخلی هم به معنای واقعی کلمه داریم ، اما چرا دشمن؟
دشمن کیست؟
کسی که عالما عامدا به انسان ضرر میزند را دشمن می گویند.
دشمنی و مقاصد شوم آمریکا و انگلیس که روشن است اما داخلی ها چگونه دشمن اند و به چه کیفیت دشمن مردم و انقلاب محسوب میشوند؟
اگر کسی بیت المال را تلف کند ، بیت المال را جزء اموال شخصی خودش و فرزندانش بداند و به هر صورت که دوست بدارد مصرف کند ، اختلاس کند و نام وام را روی آن بگذارد و توجهی به فقرا و ضعیفان جامعه نداشته باشد ، این فرد از نظر لغوی و لغت دشمن محسوب نمیشود؟
چنانچه جوانان انقلابی سال گذشته بیانات رهبری را مورد عنایت و توجه کافی قرارداده بودند، وضعیت اقتصادی امروز ما اینچنین نبود!
با توجه به آنچه بیان شد معلوم گردید ما حقیقتا قبل از دشمنان خارجی باید دست زالو صفت دشمنان داخلی را از این کشور و بیت المال کوتاه کنیم و امید رهبری تنها همین جوانان مؤمن و متدین انقلابی است ، اما باید چه کرد؟آیا هر موضوعی ارزش پیگیری و مطالبه گری را دارد ؟ راه حل اساسی چیست؟
ایشان در همان دیدارفرمودند: راه حل اساسی برای برطرف کردن عیوب و مشکلات در برخی دستگاه‌ها همچون صداوسیما، تزریق عناصر جوان، فعال، مؤمن و پرانگیزه به این دستگاه‌ها است و من به آنها در این خصوص تأکید کرده‌ام.
بدیهی است تا جوان سمتی در دستگاه های دولتی نداشته باشد به قول معروف حرفش خریدار ندارد و جوانان انقلابی نباید منتظر اقدامی از طرف مسئولان باشند، بلکه باید خودشان حضورشان در عرصه های مختلف کشور را مطالبه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

nju یکشنبه , 23 تیر 1398 - 9:29

درجمهوری اسلامی مطالبه گری معنی و مفعهوم ندارد فقط روی کاغذ دارد باوجود جو اطلاعاتی و وجود آدم های اطلاعاتی درکشور

نمونه اش پیام مطالبه آمیز بنده درمورد تظاهرات ته لنجی و حل آن مثل گناوه های

آخرین اخبار

ایران و جهان