کد خبر : 2091
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۸ - ۷:۱۰
-

عقب نشینی امارات از یمن

عقب نشینی امارات از یمن
بوشهرنیوز: حملات پی‌درپی انصارالله به خاک عربستان سعودی و تهدید به حملات مشابه در امارات بالاخره مثمر ثمر واقع شد. ؛

به گزارش بوشهرنیوز ، حملات پی‌درپی انصارالله به خاک عربستان سعودی و تهدید به حملات مشابه در امارات بالاخره مثمر ثمر واقع شد.
شکست امارات در یمن چنان شفاف شده که مخالفت کنگره آمریکا را نیز در برداشته است و امارات با خروج نیروهای خود از یمن درصدد رهایی خود از جنگی چند ساله است.
به گزارش وال استریت ژورنال: امارات در این چند هفته تعدادی از تانک‌ها و بالگردهای تهاجمی خود به همراه صدها نفر از نظامیانش را از ساحل دریای سرخ خارج کرده است.
پیش از این ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه از عربستان سعودی و امارات متحده عربی خواسته بود که به جنگ کثیف خود در یمن پایان دهند.این واکنش تند وزیر خارجه فرانسه از عربستان سعودی و امارات متحده عربی بدان سبب است که سازمانهای حقوق بشری و افکار عمومی جهان ، لودریان را به سبب فروش سلاح به عربستان سعودی و امارات و استفاده از تسلیحات فرانسوی علیه غیرنظامیان یمنی تحت فشار قرار داده بودند.

هفته گذشته رسانه‌های خبری جهان از جمله خبرگزاری رویترز و روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال از خروج تعداد قابل توجهی از نیروهای اماراتی حاضر در ائتلاف سعودی از یمن خبر دادند.
رویترز خروج نیروهای امارات را مربوط به شهر عدن یمن و ساحل غربی این کشور دانست ولی وال‌استریت ژورنال آن را به کل یمن تعمیم داد و تصریح کرد:ابوظبی از بیم انتقام از خود در صورت ایجاد تنش و درگیری بین ایران و آمریکا در منطقه تصمیم گرفته است که نیروهایش در دسترس باشند.
امارات رسما به خروج نیروهایش و کاهش آن‌ها در یمن واکنشی نشان نداده است، ولی «عبدالله عبدالخالق»، مشاور پیشین «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی مدعی شد که مقام‌های اماراتی به این دلایل ۱٫آتش‌بس الحدیده ۲٫ افزایش قابل ملاحظه در شایستگی و آمادگی نیروهایی که از مشروعیت (دولت مستعفی یمن) حمایت می‌کنند و ۳٫ کاهش عملیات نظامی در سال ۲۰۱۹چنین تصمیمی گرفته‌اند.
مقامات ارشد انصارالله و دولت نجات ملی یمن به دنبال بی‌نتیجه ماندن تلاشهای جامعه بین‌الملل و عدم توانایی سازمان ملل در اجبار طرف سعودی و اماراتی در اجرای توافق سوئد در مورد یمن که یکی از مفاد آن، لغو محاصره چند ساله فرودگاه بین‌المللی صنعاء بود، خرداد ماه گذشته تهدید کردند که از این به بعد محاصره و تعطیلی فرودگاه صنعاء را با تعطیلی فرودگاه‌ها و مراکز حیاتی طرف مقابل جواب خواهند داد.
پس از این هشدار و بی توجهی طرف مقابل به آن ، ارتش یمن با موشک‌های بلند برد کروز و پهپادهای انتحاری علاوه بر حملات هفتگی و روزانه به فرودگاه‌های ابها و جیزان در جنوب غربی عربستان سعودی، خط لوله انتقال نفت سعودی از خلیج فارس به دریای سرخ (رأس التنوره به ینبع) را هدف قرار داد و انتقال نفت را متوقف کرد.
محمد بن راشد تأکید کرده است چنانچه انصار الله یمن ، مراکز حیاتی در دبی را هدف بگیرد، دبی آماده پرداخت بهای سنگین آن نخواهد بود.
از طرف دیگر گمان ها بر آن است که تصمیم امارات مبنی بر خروج نیروهایش از یمن با فشار «محمد بن راشد آل مکتوم»، حاکم امارت دبی صورت گرفته است .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان