کد خبر : 2145
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۷:۱۵
-

در نطفه خفه کردن مطالبه گری توسط مسئولان

در نطفه خفه کردن مطالبه گری توسط مسئولان
بوشهرنیوز: با همه ی این احوال میبینیم که وقتی کسی از عملکرد ضعیف مسئولان انتقاد می کند، بعضا آنها به جای رفع عیوب مدیریتی و اصلاح عملکردشان ، منتقد را به باد ملامت و سرزنش می گیرند و او را متهم به بی انصافی کرده و درخواست برخورد با چنین کسانی را دارند تا باب نقد و انقاد را به قول معروف در نطفه خفه کنند!؛

توده ی خبرنگارها مطالبه گری را در حمایت از دانشجویان جدی بگیرند.
به گزارش بوشهرنیوز ، اگر جمعی از خبرنگارهای انقلابی در راستای بیانات رهبری مطالبه گری را جدی بگیرند به طور قطع ما شاهد ریشه کن شدن انواع علفهای هرز فساد اقتصادی و اخلاقی که در این کشور ریشه دوانده خواهیم بود.
مقام معظم رهبری:
دانشجویانی که نه پول دارند نه قدرت قانونی دارند اما در عین حال حضورشان می تواند کارها و مشکلات بزرگ را حل کند.
در بیانات اوایل خردادماه امسال شاهد تقدیر رهبر انقلاب از مطالبه‌گری دانشجویان و آثار آن بودیم.
ایشان فرمودند:مطالبات از قوه ی قضاییه ، مقننه و مجمع تشخیص مصلحت نظام تأثیر گذار است و اثر خود را گذاشته است و در ادامه موارد دیگری را که مطالبه‌گری دانشجویان مؤثر بوده است ذکر فرمودند:فعالیت های بین الملی ، در مسئله ی یمن ، نیوزیلند و نیجریه اعلام حضور دانشجویان اثر گزار بوده است.

نکته ی قابل توجه این است که ایشان بارها از جوانان انقلابی درخواست مطالبه گری از مسئولان را داشته اند و انجام آن را مورد تشویق قرار داداند ، اما سوال این است که چرا ایشان دستگاههای به قوت و قدرت مققنه و حتی مجمع تشخیص مصلحت نظام را ذکر می کنند و از جوانان مطالبه گری را به صورت جدی درخواست دارند؟
این موضوع برای جوانان بصیر و هوشیار، حاوی پیامهای نغز و ارزنده ای هست چنانچه بیندیشند!
رهبر انقلاب بارها فرمودند بنده به مدیریت های مختلف کشور از جمله صدا و سیما انتقاد دارم.
اما عملکرد مسئولان در مورد بیانات رهبری چگونه بوده است؟
وقتی ایشان از جوانان به این شدت مطالبه گری را درخواست دارند مفهومش این است که اولا مسئولان باید انتقاد پذیر باشند و ثانیا باید پاسخگو باشند.
با همه ی این احوال میبینیم که وقتی کسی از عملکرد ضعیف مسئولان انتقاد می کند، بعضا آنها به جای رفع عیوب مدیریتی و اصلاح عملکردشان ، منتقد را به باد ملامت و سرزنش می گیرند و او را متهم به بی انصافی کرده و درخواست برخورد با چنین کسانی را دارند تا باب نقد و انقاد را به قول معروف در نطفه خفه کنند!
این عملکرد دقیقا بر عکس بیانات و منویات رهبری است و اینکه چرا کسی به این مسائل نمی پردازد و آن را شفاف نمی کند خود جای سوال جدی دارد!
برای مثال مهران مدیری در ویژه برنامه سیزده بدر امسال دورهمی از عملکرد مسئولین و دولت انتقاد کرد و در این راستا گفت:
این وضعیت اقتصاد است،این وضعیت قیمت ارز است و …و این وضعیت هزار تا چیز دیگر است. چکار می‌کنید با خودتان، چکار می‌کنید با ما ؟
و اما واکنش مسئولان چه بود؟
این انتقادات با واکنش های تند برخی مسئولین همراه شد مانند:علیرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور این اقدام او را متهم به ناامید کردن و توهین به مسئولان کشور دانست، تذکر مرتضی میرباقری، معاون سیما به برنامه ی دورهمی و در نهایت علی عسکری در نامه‌ای به معاون سیمای رسانه ملی تصریح کرد: علاوه بر توبیخ مدیر شبکه نسیم، باید سایر مسئولان شبکه که در این موضوع قصور وکوتاهی داشته‌اند، برای برخورد قانونی لازم به هیئت تخلفات سازمان معرفی شوند.
لذا به نظر می رسد دانشجویان انقلابی مطالبه گری را بیش از پیش جدی بگیرند تا ضمن اصلاح عملکرد ضعیف برخی مسئولین سد مقاومت آنها در برابر انتقاد و اصلاح را بشکنند و همچنین ضمن خشنود ساختن رهبری ، آرمان های امام و انقلاب را به پیش ببرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان