کد خبر : 2182
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۳:۰۱
-

مجلس جوان،اولین گام برای رسیدن به دولت جوان و حزب‌اللهی

مجلس جوان،اولین گام برای رسیدن به دولت جوان و حزب‌اللهی
بوشهرنیوز: وزیر جوان هم‌سیاق و هم‌طبع خود را بهتر می‌پذیرد و بهتر و با روی باز از نماینده جوان استقبال می‌کند، جوان‌ بودن وزیر و نماینده هماهنگی و هم افزایی به بار می‌آورد که این همدلی مشکلات را حل و رفع می‌کند.؛

به گزارش بوشهر‌نیوز، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در روز اول خرداد ماه در دیدار با دانشجویان و خطاب به آنها فرمودند:«اگر شما جوانان این‌جوری پیش بروید و زمینه را برای روی کار آمدن دولت جوان و حزب‌اللهی فراهم کنید، غصه‌های شما تمام می‌شود و این غصه‌ها فقط مخصوص شما نیست».

این بیان مهم و جدی رهبر معظم انقلاب از روی تعارف و تنها دلخوشی برای جوانان دانشجو نبود، بلکه بیان دوراندیشی بود که هم از ناکارآمدی مسؤولان رده اول مدیریت پرده برمی‌دارد و هم اینکه راه برون‌رفت از وضعیت بد و مشکلات تنها به دست جوانان و افراد حزب‌الهی و انقلابی است.

در اینجا رهبر حکیم انقلاب فرمودند که زمینه را برای دولت جوان و حزب‌اللهی فراهم کنید، مقصود از زمینه چیست، به اعتقاد نگارنده این متن، مجلس شورای اسلامی یکی از بسترها و زمینه‌های روی کار آمدن دولت با خصوصیات مدنظر رهبری و مردم است.

چرا که مجلس جوان و حزب‌اللهی می‌تواند دولت جوان و حزب‌اللهی را روی کار بیارد و اگر مجلس فرتوت و ناتوان و ناکارآمد باشد، قطعا دولتی رای اعتماد خواهد گرفت که شبیه به مجلس باشد!

پس نتیجه می‌گیریم که جوان‌گرایی و در تراز انقلاب قرار گرفتن مجلس شورای اسلامی که به تعبیر امام راحل در رأس امور است، امری لازم و ضروری است که در آستانه انتخابات باید مورد توجه و دقت جدی قرار گیرد.

در اینو نوشته به صورت کوتاه به دلایل الزامی بودن مجلس جوان اشاره خواهیم کرد.

۱- با وجود مجلس پیر و فرتوت قطعا دولت جوان و سرحال و با شاخصه انقلابی و جهادی بر سر کار نمی‌آید، چرا که هر کسی طبق سلیقه و طبع خود را می‌پسندد و به آن رای می‌دهد.

فردی که سنی از آن گذشته به عبارت‌های مختلف «چون جوان خام است، جوان ریسک می‌کند، جوان تندرو است، جوان گوش شنوا ندارد و جوان تجربه ندارد» جوانان کارآمد و مفید برای کشور و مردم را از خود طرد می‌کنند.

۲- نماینده مجلس باید طبق وظیفه‌ای که قانون برعهده او گذاشته یعنی نظارت عمل کند، پس برای انجام وظیفه فردی باید از مردم رای اعتماد بگیرد که چابک، جوان، پیگیر و زکی باشد، چرا که باید مکرر و فراوان در جهت رفع مشکلات دوندگی کرده و یقیه مسؤولان را بگیرد که این از مدیران پیر برنمی‌آید.

۳- وزیر جوان هم‌سیاق و هم‌طبع خود را بهتر می‌پذیرد و بهتر و با روی باز از نماینده جوان استقبال می‌کند، جوان‌ بودن وزیر و نماینده هماهنگی و هم افزایی به بار می‌آورد که این همدلی مشکلات را حل و رفع می‌کند.

۴- اگر قوه مجریه جوان و برخوردار از شاخصه انقلابی و جهادی باشد و در طرفی قوه مقننه پیر و فرتوت باشد، اکثر لوایحی که از دیدگاه دولت جوان گذشته است در مجلس پیران با مشکل رو‌به‌رو می‌شود و به راحتی رای کسب نمی‌کنند چرا که زبان پیر و جوان با هم متفاوت است.

۵- طرح‌های مصوب پیران خیلی سخت و دشوار توسط دولت جوان قابل اجرا است و دولت جوان با انگیزه بالا و توان کارآمد و انرژی مثبت قادر نیست طرح‌های پیران که بویی از ابتکار و انرژی نبرده را انجام دهند.

پس راه رسیدن به دولت حزب‌اللهی و جوان از راه مجلس شورای اسلامی عبور می‌کند، پس باید بیش از آن که به فکر به روی کار آمدن دولت با شاخصه‌های انقلابی باشیم، بستر که همان مجلس شورای اسلامی است را باید بر وفق آرمان‌های انقلاب اسلامی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان