کد خبر : 2186
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
-

شکست قطعی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰

شکست قطعی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰
بوشهرنیوز: عده‌ای از پژوهشگران و تحلیلگران مسائل سیاسی آمریکا بر این باورند که حضور فردی مانند جو بایدن یا برنی سندرز در دور نهایی رقابت‌های انتخاباتی، می‌تواند شکست ترامپ در انتخابات را رقم بزند.؛

به گزارش بوشهرنیوز ،  دونالد ترامپ,رئیس جمهور کنونی آمریکا به قلم اِد مِزا درپایگاه اینترنتی روزنامه هافینگتن پست شکست خواهد خورد.
اِد مِزا نوشت: همان مدل آماری که به درستی پیروزی دموکرات ها را در انتخابات میاندوره ای سال ۲۰۱۸, موسوم به «موج آبی» پیش بینی کرده بود, اکنون نشان می دهد که دونالد ترامپ, رئیس جمهور کنونی آمریکا, که عضو حزب جمهوری خواه است, در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور, در پی رقابتی نزدیک با نامزد حزب دموکرات, سرانجام با شکست مواجه خواهد شد.
بایتکوفر معتقد است , شرایط مساعد برای پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ به صورتی تصادفی آنچنان فراهم شد که گویی شخصی در بازی قمارِ پوکر, به صورتی کاملاً شانسی, بهترین برگ های برنده را به دست آورد و لذا بر رقبای خود پیروز شود. بایتکوفر در تحلیلی نوشت: این در حالی است که در انتخابات ۲۰۲۰, رأی دهندگان دموکرات آنچنان مضطرب و سراسیمه اند که در آن انتخابات به صورت بسیار پرشمار شرکت خواهند کرد و مانع از پیروزی دونالد ترامپ خواهند شد. در سال ۲۰۱۶, رأی دهندگان دموکرات شور و شوق چندانی برای شرکت در انتخابات نداشتند, زیرا متقاعد شده بودند که ترامپ هرگز رئیس جمهور آمریکا نخواهد شد و در برابر هیلاری کلینتون, نامزد وقت حزب دموکرات اصلاً شانس پیروزی ندارد.
خانم رِیچِل بایتکوفِر یک مدل آماری ارائه کرده است. این مدل آماری بر نتایج نظرسنجی ها متکی نیست, بلکه بر اساس میزان مشارکت احتمالی رأی دهندگان دموکرات و جمهوری خواه در ایالت های مختلف, پیش بینی های خود را ارائه می کند. این مدل در حال حاضر پیش بینی می کند که ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در سه ایالت کلیدی که برای پیروزی وی در آن انتخابات حیاتی خواهند بود- یعنی ایالت های پنسیلوانیا, میشیگان و ویسکانسین- شکست خواهد خورد و در نتیجه, آراء الکترال کالج کافی برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ را کسب نخواهد کرد.
از عوامل مهم دیگر شکست دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ اتحاد رای‌دهندگان مبتلا به حزب‌زدگی منفی دانست که سبب مشارکت بیشتر دموکرات‌ها و کسب کرسی‌های بیشتر به وسیله آن‌ها می‌شود.پیش از این خانم بایتکوفر با شناسایی مناطق تحت کنترل جمهوری‌خواهان در ماه ژوئیه ۲۰۱۸ پیش‌بینی شده بود که حزب‌زدگی منفی باعث می‌شود دموکرات‌ها دست‌کم چهل و دو کرسی مجلس نمایندگان را به دست بگیرند که در روز انتخابات و با روشن شدن نتایج دقت عملکرد آن مشخص شد.
به هر صورت، انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در حال شکل‌گیری است و پایگاه دموکرات‌ها بزرگتر از جمهوری‌خواهان است. آثار و مزیت آماری دموکرات‌ها در کنار مزیت شور حامیان آن‌ها و همچنین زیاد شدن حس وفاداری به حزب در میان هواداران بر اثر جریان حزب‌زدگی منفی باعث می‌شود مزیت ساختاری این حزب به طور محسوسی افزایش یابد.
عده‌ای از پژوهشگران و تحلیلگران مسائل سیاسی آمریکا بر این باورند که حضور فردی مانند جو بایدن یا برنی سندرز در دور نهایی رقابت‌های انتخاباتی، می‌تواند شکست ترامپ در انتخابات را رقم بزند. در این میان، برخی رسانه‌های دیگر نیز معتقدند که ترامپ مسیر سخت و دشواری برای حفظ بقای خود در قدرت را دارد .

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان