کد خبر : 2212
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۵:۰۱
-

اخلاق (5)؛

پدیده زشت «خودتاییدی»!

پدیده زشت «خودتاییدی»!
بوشهرنیوز: فضای تایید صلاحیت‌ها و عدم احراز یک فضای غیرقابل پیش‌بینی است، متعدد پیش آمده است که افرادی در ابتدا تایید شدند اما در نهایت تصمیم بر عدم احراز صلاحیت آنها صورت گرفت؛

به گزارش بوشهر‌نیوز، کم کم در آستانه حال و هوای انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار گرفتیم و لحظه به لحظه بر تب و تاب آن افزوده می‌شود.

این روزها نامزدهای انتخاباتی در حال رقم زدن تمام معادلات به نفع خود هستند و این مهم را با تشکیل جلسات گوناگون و دیدارهای فراوان با مردم به ویژه جوانان و سران عشایر دنبال می‌کنند.

یکی از مشکلات نامزدهای انتخاباتی در هر عرصه و نه فقط مجلس شورای اسلامی این است که بعضاً مشاهده شده که کاندیدایی با صراحت و قاطعیت در جمع هواداران خود صلاحیت ورود به عرصه انتخاباتی را از سوی شورای نگهبان تأیید می‌کنند و رقیبان خود را به عدم احراز صلاحیت توسط این شورا متهم می‌کند.

فارغ از این که این مسئله به دور از آداب و اخلاق سیاسی است، باید گفت که هیچ کاندیدا و نامزدی حق ندارد و نمی‌تواند عنوان کند که برای ورود به عرصه تایید یا تا

یید نیست و مرجع اعلام این مسئله فقط و فقط شورای نگهبان است.

پدیده زشت «خود تاییدی» باید در وجود کاندیدا و نامزدها و همچنین هواداران و منتسبان به آنها نباشد، برخی از افراد به ابن دلیل که نزدیک به یک جریان و گروه سیاسی خاص هستند، می‌پندارند که برای ورود به عرصه انتخاباتی تایید صلاحیت می‌شوند.

فضای تایید صلاحیت‌ها و عدم احراز یک فضای غیرقابل پیش‌بینی است، متعدد پیش آمده است که افرادی در ابتدا تایید شدند اما در نهایت تصمیم بر عدم احراز صلاحیت آنها صورت گرفت و همچنین پیش آمده است که کاندیدایی در ابتدا صلاحیت او احراز نشد اما در روزهای پایانی صلاحیت او تایید شد.

 

این مسئله خودتاییدی مشکل دیگری نیز دارد و آن فشار بر شورای مستقل نگهبان است، شورای نگهبان به عنوان یک شورای مستقل و فراجناحی از شاهکارهای قانون اساسی در کشور است.

شورای نگهبان شورای مهم و تأثیرگذاری در جمهوری اسلامی است که بدون شک باید عنوان کرد یکی از مولفه‌های اقتدار و رسیدن به پیشرفت و تعالی انقلاب همین شورای راهبردی است.

همانگونه که گفته شد مسئله خودتاییدی نامزدهای انتخاباتی به قصد فشار بر شورای نگهبان است، نامزدهایی که ابتدا با جنگ و عملیات روانی و شلوغ کاری تایید خود را جار می‌زنند و سپس با اجبار بر شورای نگهبان فشار می‌آورد تا به خواسته آنها تن بدهد که در غیر این صورت شروع به ایجاد حملات به آن می‌کنند.

شایسته است که همه کاندیداها و نامزدهای انتخاباتی این ادب و اخلاق سیاسی را رعایت کرده و با تعهد و تخصص وارد عرصه شوند.

نامزدهای انتخاباتی باید در این امر تسلط ویژه و بالایی بر هواداران خود داشته باشند و خود مانع ایجاد پدیده‌های زشت و شومی چون خودتاییدی شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان