کد خبر : 2234
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۹:۱۶
-

مقاومت یا سازش؛

راهبرد مهمی که دشمن را ناکام می‌کند!

راهبرد مهمی که دشمن را ناکام می‌کند!
بوشهرنیوز: رهبران آمریکا به ویژه ترامپ همواره ابزار مقاومت و ایستادگی ملت ایران که ریشه در اعتقادات و آرمان‌های مردم دارد و به مانند خون در شریان‌های وجودی آنها جاری است را دست کم گرفته‌اند.؛

 

به گزارش بوشهر‌نیوز، زمانی که ترامپ رئیس جمهور ایالت متحده از توافق هسته‌ای به صورت یکجبانه خارج شد، اظهار کرد: به دنبال یک توافق بزرگتر و بهتر با ایران است.

وی مقصود از توافق بزرگتر و بهتر را اینگونه توصیف کرد: توافقی که باید در زمینه برنامه هسته‌ای و موشکی و سیاست‌های ایران در منطقه تغییراتی ایجاد کند.

پس از این اظهارنظرها اندیشکده سلطنتی چتم هاوس انگلیس که از آن به عنوان مهمترین اندیشکده غیر آمریکایی جهان یاد می‌شود، از قریب به ۱۰۰ تحلیلگر و سیاستگذار در آمریکا، ایران، انگلستان، فرانسه، آلمان، رژیم صهیونیستی، روسیه، چین، امارات و عربستان سعودی این سوال را پرسید که طرح بلندپروازانه رئیس جمهور جنجالی آمریکا تا چه مقدار قابل اجرا است؟

پاسخ‌ها یکسان و قابل توجه بود، تقریبا اکثر این تحلیل‌گران این فشار ترامپ برای به میز مذاکره برگرداندن جمهوری اسلامی ایران را ناموفق و نشدنی عنوان کردند.

تعداد اندک و انگشت‌شماری این اقدام آمریکا و اظهارنظرهای بلندپروازانه رئیس جمهور این کشور را موفق در برگرداندن دولت ایران به میز مذاکره مجدد دانستند.

البته باز این تعداد اندک این معامله بزرگ در صورتی قابل تحقق دانستند که آمریکا تحریم‌های جامع علیه دولت ایران را رفع و برای امنیت کشور تضمین قابل قبولی را ارائه دهد که در این صورت ایران برای بار دوم در میز مذاکره حاضر شود‌‌.

در اینجا به دو مسئله مهم و حیاتی اشاره خواهیم کرد، یک: مقاومت ملت ایران سد بلندپروازی آمریکا و دو: دست کم گرفتن ابزار مقاومت ایران توسط ترامپ و دیگر رهبران آمریکا

رهبران آمریکا به ویژه ترامپ همواره ابزار مقاومت و ایستادگی ملت ایران که ریشه در اعتقادات و آرمان‌های مردم دارد و به مانند خون در شریان‌های وجودی آنها جاری است را دست کم گرفته‌اند.

مقاومتی که مقام معظم رهبری بارها و بارها و پیش از آن امام راحل به صورت مکرر آن را راه رسیدن به آرمان‌ها و شکست استکبار و دشمن دانستند.

ملت ایران در صحنه‌های مختلف با بهره از مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان و مستکبران به آن چه که خواسته‌اند در همه زمینه‌ها رسیده‌اند، چرا که تجربه ثابت کرده سلاح‌های رنگارنگ و مختلف دشمن در مقابل سلاح مقاومت و ایثار به مانند قطره در مقابل دریا است.

پاسخ‌های تحلیل‌گران کشورهای مختلف به اندیشکده سلطنتی چتم هاوس انگلیس از مسئله بسیار مهمی پرده بر می‌دارد و این امر مهم این است که آمریکا جایگاه و توانمندی بالای ایران را درک نکرده و این عدم توجه و درک امکان ناکامی در عرصه سیاست و افول ایالت متحده را رقم خواهد زد.

از طرفی دیگر و در یک کلام همه این پاسخ‌ها و تحلیل‌ها یک پیام بسیار مهم دارد و آن صحیح و کارآمد بودن “راهبرد مقاومت” ایران عزیز است.

راهبردی که در گام دوم انقلاب با دستور مقام معظم رهبری بیش از گذشته در عرصه‌های مختلف در حال نمایش است و مسؤولان نیز باید این ابتکار و راهبرد را با تاسی از رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و… به کار گیرند.

انتهای پیام/

ه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان