کد خبر : 2240
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۲:۴۲
-

شرط دوام انقلاب اسلامی در چیست

شرط دوام انقلاب اسلامی در چیست
بوشهرنیوز: پس آن چه که مهمتر از شکل‌گیری خود انقلاب است، تداوم و استمرار آن است، میزان ارزش هر انقلابی به اندازه استمرار و تداوم آن است و باید گفت انقلاب‌هایی که از پشتوانه اعتقادی و اهدافی قوی نباشد کم کم و به صورت تدریجی رو به زوال می‌رود.؛

به گزارش بوشهر‌نیوز، معمولا در جهان و در زمان‌های مختلف انقلابی‌های زیادی با اهداف متفاوت و رنگارنگ به ثمر رسید که بعضاً این انقلاب‌ها تداوم نداشت یا اینکه میزان دوام آنها خیلی کوتاه و کم بود.

علل مختلفی را می‌توان در عدم تداوم انقلاب های برجسته جهان دید، این علل را می‌توان در اهداف، آرمان‌ها، عقاید و حتی اقدامات پس از شکل‌گیری آن جست‌و‌جو کرد.

پس آن چه که مهمتر از شکل‌گیری خود انقلاب است، تداوم و استمرار آن است، میزان ارزش هر انقلابی به اندازه استمرار و تداوم آن است و باید گفت انقلاب‌هایی که از پشتوانه اعتقادی و اهدافی قوی نباشد کم کم و به صورت تدریجی رو به زوال می‌رود.

در این نوشته به دنبال این هستیم که رمز و شرط دوام حیات انقلاب جمهوری اسلامی را تبیین و آن را بررسی کنیم.

انقلاب اسلامی ایران در روز ۲۲ بهمن سال ۵۷ به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و با پشتوانه عظیم مردم همیشه در صحنه به پیروزی رسید و توانست هیمنه ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را به زانو درآورد.

اکنون سن انقلاب اسلامی ما با تدابیر و اقدامات حکیمانه مقام معظم رهبری، خلف صالح امام راحل به عدد ۴۰ رسیده است، به گفته کارشناسان و متخصصان رسیدن به عدد ۴۰ حاکی مطالب بسیار مهم و نشان از اقتدار و پیشرفت و عزت است.

به گفته برخی از افراد متخصص عدد ۴۰ عدد بعثت است و به اعتقاد این دسته انقلاب ما در گام دوم انقلاب حرف‌ها و اقدامات موثر زیادی را برای گفتن و عمل کردن دارد.

در این مطلب به مقدار عزت و اقدامات انقلاب در گام دوم اشاره نخواهیم کرد و این مهم را باید به صورت مفصل و جداگانه بیان کرد، اما در این نوشته نگارنده فقط قصد دارد شرط حیات و زنده ماندن این انقلاب ۴۰ ساله را بیان کند.

مهمترین شرط تداوم حیات جمهوری اسلامی را باید در وجود انگیزه‌های انقلابی و وجود روحیه‌ی انقلابی جست‌و‌جو کرد.

اگر این روحیه متعالی در بطن این انقلاب مقدس نباشد، جمهوری اسلامی دیگر نخواهد بود، حی اگر حکومت جدیدی بر سر کار بیاید، اما دیگر آن نه جمهوری خواهد بود و نه اسلامی!

بنابراین انگیزه و روحیه انقلابی و جهادی برای حفظ جمهوری اسلامی حتما ضروری و الزامی است، همه مسؤولان نظام مقدس اسلامی که در جایگاه متعلق به مردم نشسته‌اند و این کرسی و منصب‌ها با خون هزاران آدم پاک به دست آمده، باید فضای کشور را از وجود چنین روحیه‌هایی خالی نکنند و برای ایجاد هر چه باشکوه‌تر آن موظف و مکلف هستند.

رهبر معظم انقلاب بارها و بارها در بیانات گوهربار خود به لزوم حمایت از جریان و فکر انقلابی و جهادی توصیه کرده‌اند و همواره هشدار داده‌اند که باید مراقب انگیزه‌هایی بود که درصدد براندازی این روحیه متعالی هستند چرا که از بین رفتن روحیه و انگیزه جهادی همانا و رو به زوال رفتن جمهوری اسلامی همانا!

پس همه مسوولان، نخبگان و جوانان و به صورت اعم قشر قشر جامعه وظیفه دارند که مراقب دسیسه‌های دشمن برای از بین بردن این روحیه متعالی باشند، گرچه به لطف خدای جلیل و نگاه رحمت حضرت بقیه‌الله(عج) کشور ما در این مسئله نه تنها به عقب نرفته، بلکه در حال پیش رفتن است و این قابل اثبات می‌باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان