کد خبر : 2273
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۶:۲۱
-

چرا نباید با آمریکا مذاکره کرد؟

چرا نباید با آمریکا مذاکره کرد؟
بوشهرنیوز: در سه حالت مذاکره با شیطان بزرگ نه تنها برای ایران سودی ندارد، بلکه کلی ضرر دارد و به همین دلیل است که جمهوری اسلامی ایران با آمریکا مذاکره نمی‌کند، تفکری که بر پایه عقل و استدلال و آرمان استوار است.؛

به گزارش بوشهر‌نیوز، مطلب را با سوال مهمی آغاز می‌کنیم، چرا جمهوری اسلامی با آمریکا مذاکره نمی‌کند، این یک سوال کلیدی است که معمولا توسط برخی از سیاسیون و رسانه‌های داخلی مطرح می‌شود.

برای پاسخ به این سوال، اجازه دهید که این سوال را تغییر دهیم و برعکس کنیم، اگر فرضا با آمریکا مذاکره کنیم، چه اتفاقی می‌افتد؟

در صورت مذاکره جمهوری اسلامی ایران با آمریکا طبعا نتیجه آن از سه حالت خارج نیست.

حالت اول:

دو طرف در پای میز مذاکره حاضر می‌شوند و پس از ساعت‌ها و روزها مذاکره و گفت‌و‌گو به دلیل تعارض شدید دیدگاه‌ها و رویکردها به نتیجه دلخواه و مطلوب نمی‌رسند و در نهایت میز مذاکره را را رها می‌کنند.

بدیهی است که در این صورت نه تنها برای کشور فایده‌ای حاصل نمی‌شود، بلکه همه فرصت‌های کشور هدر و دچار چالش و مشکل می‌شود و در جهان فضاسازی‌های علیه ایران به شکل سنگین‌تری نسبت به قبل ایجاد خواهد شد.

و این فشار در سطح جهان این است که ایران اهل مذاکره و گفت‌و‌گو نیست و نمی‌خواهد این مشکل چندین ساله از راه مذاکره به نتیجه برسد.

حالت دوم:

دو طرف پای میز مذاکره حاضر می‌شوند و پس از مذاکرات فشرده و بحث‌های فراوان در بهترین حالت به توافقی شبیه به توافق برجام می‌رسند.

اکنون این سوال مطرح می‌شود که آیا منافع ایران از این متن(برجام) حاصل شده است، آیا با وجود این توافق تحریم‌ها برداشته شد که اکنون مجددا چیزی شبیه آن را تجربه کنیم.

از مطلب قبلی مهمتر این است که اساسا چه تضمینی وجود دارد که دولت بعدی آمریکا مانند دولت فعلی بر خلاف تمام قوانین و قواعد حقوقی جهان عمل نکند و به صورت یکجانبه از این توافق خارج نشود؟

پس چرا باید مسیری را یک بار آن را آزموده‌ایم و البته به نتیجه هم نرسیدیم را مجددا تکرار کنیم، بنا به گفته حضرات دیپلمات کشور بارها و بارها روح و جسم برجام توسط آمریکا نقض شد.

حالت سوم:

در حالت سوم آمریکا به مذاکرات به صورت یک بسته کامل که فراتر از موضوع هسته‌ای است نگاه می‌کند و مذاکرات جامعی با ایران بر سر موضوعاتی مهم مانند فعالیت‌های منطقه‌ای ایران، تسلیحات موشکی، حقوق بشر، حمایت ایران از گروه‌های محور مقاومت می‌کند.

طرف مقابل عنوان می‌کند که توافق انجام گرفت اما این توافق کافی نیست و مسائل دیگری نیز وجود دارد که ملت ایران، دولت ایران و مسؤولان ایرانی باید به آن تن بدهند و در راستای آن اقدام کنند.

هدف از این راه سوم این است که ملت عزیز و سرافراز ایران باید از اصول خود، از آرمان‌های خود و خط قرمز های خود صرف‌نظر کند تا در نهایت دشمن از ظرفیت‌های کشور بتواند بهره ببرد.

 

نتیجه:

در سه حالت مذاکره با شیطان بزرگ نه تنها برای ایران سودی ندارد، بلکه کلی ضرر دارد و به همین دلیل است که جمهوری اسلامی ایران با آمریکا مذاکره نمی‌کند، تفکری که بر پایه عقل و استدلال و آرمان استوار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ali چهارشنبه , 9 مرداد 1398 - 13:25

بنام خدا

ما در آینده ی نچندان دور، یکی از قدرت های بزرگ و باور نکردنی ی جهان خواهیم بود !(در کنار آمریکا)……..

]آمریکای جهانخوار و آدمخوار ، قلدر جهان است ! اگر به او حق و حساب منطقی ندهیم ، نمی گذارد ما راحت باشیم !…..پیامبر هم به دستور خدا برای ایجاد امنیت در امت خود ، مجبور شد که با دختران قبایل مختلف، علارغم میل باطن خود ازدواج کند! این کار نوعی حق حساب دادن است! و………

اگر غرب و آمریکا ی آدمخوار اجازه ندهند ، ما را در بازار جهانی راه نخواهند داد و در نتیجه تولیدات ما یا باید ذخیره شود یا به کشور های دیگر ارزان بفروشیم که مقرون به صرفه نیست!.و….باید به آنها باج بدهیم و پیشرفت همه جانبه ی خود را ادامه دهیم !…در غیر اینصورت باید همیشه اوقات خود را در حالت دفاعی و پر هرینه و با درآمد نا کافی بسر ببریم و……..

آخرین اخبار

ایران و جهان