کد خبر : 2279
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۷:۵۷
-

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر گفت؛

جلسه های خانگی انتخاباتی اشکالی ندارد

جلسه های خانگی انتخاباتی اشکالی ندارد
بوشهرنیوز: رضایی افزود: جلسه های خانگی به خودی خود اشکالی ندارد اما هرگونه موضع گیری خلاف و از مصادیق تبلیغات زود هنگام است.؛

به گزارش بوشهرنیوز، خلیل رضایی روزسه شنبه به مناسبت ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان درجمع خبرنگاران افزود: شورای نگهبان برگرفته از قانون اساسی است و به عنوان یکی از مظاهر اقتدار کشور به شمار می رود و زمانی مصوبه های مجلس وجاهت قانونی می گیرد که شورای نگهبان آنها را تائید کند.

وی اضافه کرد: ناکامی دشمن در دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده که همان وارد کردن افراد ناصالح به نظام است ازعلت‌های خصومت آنان با این شوراست.

رضایی بیان کرد: برخی از تصمیم های شورای نگهبان با منافع حزبی، گروهی و شخصی افراد در تعارض است همین امر باعث می‌شود برخی‌ها درصدد تضعیف این شورا برآیند.

وی ادامه داد: با توجه به نقش حساس شورای نگهبان در امر انتخابات اوج تخریب‌ها، هجمه‌ها، مخالفت‌ها و زیرسوال بردن این شورا در زمان انتخابات است.

رضایی با بیان اینکه شورای نگهبان مانع از ورود افراد مشکل دار به ارکان نظام می شود گفت: اگر این شورا براساس مر قانون وظیفه قانونی خود را انجام ندهد و تسامح و تساهل داشته باشد و با عدول از قانون و مصلحت اندیشی افرادی که احزاب و تشکل‌های سیاسی معرفی می کنند را بدون استثنا مورد تائید قرار دهد به طور قطع این دشمنی‌ها، تخریب‌ها و هجمه‌ها کمتر می‌شود.

وی ادامه داد: شورای نگهبان در جریان انتخابات نقش حکمیت، داوری و قضاوت را دارد و تاکنون با وجود همه هجمه‌ها مقتدرانه و با صلابت به مرقانون عمل کرده است.

رضایی اظهار داشت: حاشیه سازی‌ها، نامهربانی‌ها، تخریب و تضعیف‌هایی که علیه شورای نگهبان انجام می‌شود به هیچ وجه در تصمیم‌گیری و مصوبه‌های اعضای شورا تاثیر گذار نبوده و نیست.

وی یادآور شد: حضور افراد با سلیقه های مختلف در عرصه انتخابات بیانگر بی‌طرفی کامل شورای نگهبان است و ادعای برخی افراد در این زمینه نشان می‌دهد اولویت برای آنان آبرو، حیثیت نظام و انقلاب نیست بلکه منافع حزبی و گروهی است.

رضایی گفت: حفظ آبرو، متهم نشدن نظام و هزینه نکردن آن برای شورای نگهبان اولویت است.

وی در باره نظارت استصوابی شورای نگهبان افزود: زیرسوال بردن نظارت استصوابی بیانگر این است که برخی از افراد منافع حزبی و گروهی خود را بر اجرای قانون ترجیح می دهند.

رضایی یادآور شد: نظارت استصوابی تنها مختص ایران نیست و بسیاری از کشورها این نظارت را دارند و کسانی که این نظارت را زیرسوال می برند یا به قانون آشنا نیستند و التزام عملی به آن ندارند و یا مغرضانه اختیارات قانونی شورای نگهبان را زیر سوال می برند.

وی تاکید کرد: قانونگذار این اختیار را داده که نظارت شورای نگهبان نباید در حد گزارش استطلاعی باشد بلکه باید با تذکر بموقع جلو تخلف را بگیرند.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر در مورد قانون انتخابات گفت: این قانون ضعف هایی دارد و پس از انتخابات ۹۶، کمیسیونی برای آسیب شناسی آن شکل گرفت که منتظر نتایج آن هستیم.

وی تاکیدکرد: قانون انتخابات معیوب، ضعف دار و نارسا، در بعضی جاها مشکل آفرین، تخلف زاست و خلاءهای زیادی وجود دارد که منجر به سوء استفاده می شود.

رضایی ادامه داد: یکی از مشکلات شورای نگهبان در حوزه نظارت بر انتخابات این است که با توجه به خلاءهای قانونی برخی ها سوء استفاده هایی می کنند و همین امر باعث می شود آن چیزی که به دنبال آن هستیم خروجی نظارت نخواهد بود.

وی گفت: انتخابات و نظارت برآن یک موضوع چند بعدی است که یکسری مقدماتی دارد که اگر مهیا شود نظارت هم دقیق و هم براساس قانون صورت می گیرد و اگر در بعضی جاها می بینید که ضعف وجود دارد این ضعف تنها مربوط به ما نیست.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از وظایف دفاتر نظارتی رصد انتخابات است و افراد باید خود را ملزم به رعایت قانون بدانند و خلاف آن انجام ندهند.

وی اضافه کرد: برخی اوقات رفتار و برخوردها می تواند مصداق بارز تبلیغات پیش از موعد باشد این امور به هیچ وجه از ناظران شورای نگهبان مخفی نمی ماند و احصا می شود.

رضایی گفت: کسانی که شرایط اولیه برای ثبت نام در انتخابات را ندارند بهتر است اقدام نکنند و این احساس مسئولیت‌ها واقع بینانه تر باشد زیرا افرادی که صلاحیت ندارد، رد می شوند.

وی بیان کرد: رد صلاحیت جمعیت قابل توجهی از افراد ثبت نام شده برای نظام هزینه بر است و دشمن از این شرایط برای زیر سوال بردن ارکان نظام سوء استفاده می کند.

وی تاکید کرد: جلسه های خانگی به خودی خود اشکالی ندارد اما هرگونه موضع گیری خلاف و از مصادیق تبلیغات زود هنگام است.

رضایی برضرورت حضور پرشور مردم دریازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و فراهم کردن زمینه رقابتی با توجه به قانون و افزایش اعتماد مردم به نظام و عوامل اجرایی انتخابات تاکید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان