کد خبر : 2286
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
-

خوروهایی که همچنان قربانی می گیرند؛

 “شوتی ها” بلای جان مردمِ بوشهر

 “شوتی ها” بلای جان مردمِ بوشهر
بوشهرنیوز: به نظر می رسد مسئولین می بایست در کنار جریمه و توقیف خودروهای شوتی راهکارهای دیگری برای مقابله با آنان بیابند تا بیش از این جانِ شهروندان استان بوشهر در جاده های بین شهری به مخاطره نیفتد.؛

به گزارش بوشهرنیوز روز گذشته حادثه در محور بوشهر به گناوه موجب مرگ سه تن شد.

 

گفته می شود در برخورد خودروی پژو۴۰۵ با ۲۰۶ یک زن و دو مرد از سرنشینان دو خودرو کشته شدند.

 

در این تصادف سرنشینان خودروی ۲۰۶ که یک زن و یک مرد بودند با سرنشین خودروی ۴۰۵ که تنها یک مرد بود، کشته شدند.

 

اگرچه هنوز پلیس مقصر این حادثه را اعلام نکرده است اما کمتر کسی در استان بوشهر به ویژه رانندگانی که در جاده ها رانندگی می کنند به خطرات و دردسرهایی که خودروهای شوتی برای مردم ایجاد می کنند، آگاه نباشد.

 

شوتی ها با دستکاری پلاک خودروهای خود و سرعت های غیرمجاز با صداهای عجیب و غریبی که از اگزوزهای خودروهایشان خارج می شوند، به سوهانِ روحِ مردم تبدیل شده اند.

 

سبقت های غیرمجاز به ویژه در مسیرهای باریک از معضلات و مخاطراتی است که این شوتی ها برای دیگر رانندگان در جاده های استان بوشهر ایجاد می کنند.

 

علی رغم تلاش هایی که مسئولین در استان بوشهر برای سامان دهی آنان صورت داده اند اما هنوز نتوانسته اند با این معضل که تاکنون بسیاری از خانواده ها را نیز داغدار کرده است، مقابله کنند.

 

اگرچه گاها خودروهای شوتی توقیف و حتی جریمه های سنگینی برای رانندگان و مالکین این خودروها درنظر گرفته می شود اما به نظر می رسد تاثیر چندانی در کنترل آن ها نداشته و مسئولین باید دنبال راهکارهای دیگری برای مقابله با آنان باشند.

 

این روزها در جاده های گناوه، دیلم، دلوار، دیر و دیگر جاده های استان بوشهر شوتی ها برای دیگر رانندگان خط و نشان می کشند و اکثر خودروها در این جاده ها برای دور ماندن از خطرهای جانی با مشاهده شوتی ها سریعا سرعت کم کرده و به سمت راست جاده می کشند تا خودروهای شوتی با کمترین آسیب از کنارشان عبور کنند اما ظاهرا بعضی در این بین گرفتار می شوند و تصادفات گاها موجب کشته شدن سرنشینان خودروهای غیرشوتی شده و خانواده های مختلف را داغدار می کند.

 

به نظر می رسد مسئولین می بایست در کنار جریمه و توقیف خودروهای شوتی راهکارهای دیگری برای مقابله با آنان بیابند تا بیش از این جانِ شهروندان استان بوشهر در جاده های بین شهری به مخاطره نیفتد.

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان