کد خبر : 2293
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
-

دو توصیه مهم به شورای مهم نگهبان

دو توصیه مهم به شورای مهم نگهبان
بوشهرنیوز: پس در‌می‌یابیم که هر کسی با این نهاد مهم و اساسی مخالفت بغض آلود و از سر ناحق داشته باشد به تعبیر امام عارف و روشن ضمیر از مفسدان به حساب می‌آید که این نشان‌دهنده اوج عظمت این شورا در نظام اسلامی است.؛

به گزارش بوشهر‌نیوز، امروز ۲۶ تیرماه بر اساس تقویم رسمی ایران سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان است، نهادی که در نظام مقدس اسلامی از جایگاه بسیار بالا و رفیعی برخوردار است.

هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذا است مفسد است

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در رابطه با اهمیت نهاد شورای نگهبان، اینگونه بیان کردند: من تکرار می کنم مجلس بالاترین مقام است در این مملکت. مجلس اگر رای داد و شورای نگهبان هم آن رای را پذیرفت ، هیچ کس حق ندارد یک کلمه راجع به این بگوید. من نمی گویم رای خودش را نگوید؛ بگوید؛ رای خودش را بگوید؛ اما اگر بخواهد فساد کند، به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذا، این فساد است و مفسد است یک همچو آدمی، تحت تعقیب مفسد فی الارض باید قرار بگیرد.این مجلس ما حصل خون یک جمعیتی است که وفادار به اسلام بودند؛ و این مجلس عصاره زحمتهای طاقت فرسای این ملت مسلمان بوده است.

پس در‌می‌یابیم که هر کسی با این نهاد مهم و اساسی مخالفت بغض آلود و از سر ناحق داشته باشد به تعبیر امام عارف و روشن ضمیر از مفسدان به حساب می‌آید که این نشان‌دهنده اوج عظمت این شورا در نظام اسلامی است.

در اینجا نگارنده به دو مطلب مهم که از خواسته‌های ملت ایران از نهاد اساسی و مهم شورای نگهبان است، اشاره خواهد کرد.

ضرورت دقت فوق‌العاده

شورای نگهبان یکی از اساسی‌ترین نهادها در جمهوری اسلامی است، نهادی که معمولا دشمنان را از نفوذ و ورود به کشور ناامید و مایوس می‌کند.

اگر انقلاب ما به ۴۰ سالگی رسیده است یکی از مولفه‌های آن وجود شورای نگهبان در کشور است، شورای که مانع رسیدن استکبار و استعمار به اهداف خباثت‌آلود خود شده است.

پس شورای نگهبان باید در تصمیمات، آراء و اظهارنظرهای خود که معمولا در آینده کشور و ملت تاثیر مستقیمی دارد، نهایت تدبیر و دقت فوق‌العاده را داشته باشد.

یکی از کار‌های مهم شورای نگهبان انتخابات است و باید به عنوان ناظر انتخابات باید خدا، قانون و اخلاق در نظر گرفته شود که اگر اینگونه نباشد قطعا دود آن به چشم ملت خواهد رفت و در محضر دادگاه الهی این ناظران باید پاسخگو باشند.

بی‌طرف بودن

شورای نگهبان نهاد بی‌طرفی است و کار این نهاد در چارچوب قانون است و برای این نهاد هیچ فرقی ندارد که فرد ثبت‌نام‌کننده مربوط به کدام جریان سیاسی است؛ لذا هرکس شروط مصرح در قانون را داشته باشد، احراز صلاحیت می‌شود.

بر همین اساس شورای نگهبان نباید به هیچ یک از جریانات سیاسی کشور وابسته باشد و تحت تأثیر جریانات سیاسی و هیچ کسی قرار نگیرد، بلکه باید طبق وظیفه قانونی و شرعی خود اقدام کند.

تن دادن به خواسته‌های جریان‌های مختلف سیاسی کشور و یا وابسته بودن به آنها قطعا در حرکت شورای نگهبان در مسیر اصلی و قانونی خود خلل وارد خواهد کرد و موجب ایجاد تفرقه در جامعه می‌شود.

پس این نهاد اساسی و مهم باید به مانند سابق و همیشه ، اصل بی طرفی را رعایت کرده و فقط خدا را ناظر بر اعمال خود و تصمیمات و آراء ببیند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان