کد خبر : 2341
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵
-

دیکتاتوریِ دولت !

دیکتاتوریِ دولت !
بوشهرنیوز: اینکه ریاست جمهوری به عنوان شخص دوم مملکت پرداخت بودجه صدا و سیما را مشروط به تائید نمایندگان خود در شورای نظارت کند و نمایندگان دو قوه دیگر را از این اقدام نظارتی حذف کند، قانون اساسی را زیر پا گذاشته است.؛

به گزارش بوشهر‌نیوز، این روزها اخباری مبنی بر حذف بودجه نیمه دوم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران توسط دولت تدبیر و امید و با دستور مستقیم رئیس جمهور به گوش می‌رسد.

زمانی این خبر دردناک‌تر می‌شود که متوجه شویم علت حذف بودجه صدا و سیما ملی فیلم تاثیرگذار و فاخر «گاندو» باشد.

فیلمی که حقایق زیادی را افشا کرد و اتفاقا کسانی با این فیلم با حالت تندی برخورد کردند که سال‌هاست دم از آزادی بیان می‌زنند و از بستن دهان منتقدان به خدا پناه می‌برند!

این اقدام وحشتناک توسط دولت را باید به نوعی دیکاتوری توصیف کرد، اقدامی که بر خلاف قانون اساسی است و به نوعی یک گروگانگیری است.

بر اساس اصل ۱۷۵ قانون اساسی صدا و سیما تحت نظارت شورایی مرکب از نمایندگان سه قوه فعالیت می‌کند.

اینکه ریاست جمهوری به عنوان شخص دوم مملکت پرداخت بودجه صدا و سیما را مشروط به تائید نمایندگان خود در شورای نظارت کند و نمایندگان دو قوه دیگر را از این اقدام نظارتی حذف کند، قانون اساسی را زیر پا گذاشته است.

در واقع باید گفت که دستور صفر کردن بودجه قانونی رسانه ملی به بهانه پخش سریالی که به ذائقه دولت خوش نیامده نوعی بدعت به حساب می‌آید.

باید به رئیس محترم قوه مجریه که تابع قانون باید باشد توصیه کرد که قانون اساسی را با دقت و کامل بخواند و بداند در جمهوری اسلامی ایران نظام قائم به قانون اساسی است، نه شخص و فرد و حزب خاصی!

نکته مهم دیگر این است که مگر فیلم پر طرفدار گاندو چه چیزی را به تصویر و نمایش کشید که دولتیان به این سختی و تندی به خشم آمده‌اند تا بودجه صدا و سیما را صفر کنند؟!

تمام حرف فیلم گاندو این بود که دشمن از برخی مسؤولان سست عنصر و ضعیف و سخیف به بدنه نظام نفوذ می‌کند، آیا آقایان این مسئله را به خود گرفته‌اند که چنین برخوردی از خود نشان می‌دهند؟

مجلس نباید اجازه تحمیل این بدعت را به دولت بدهد، بدعتی بس خطرناک که قانون اساسی کشور را زیر پا می‌گذارد و دولت نیز باید از این اقدام غیرقانونی خود پا پس بکشد و به دلیل پخش سریال گاندو به صداوسیما فشار بودجه‌ای وارد نکند.

گفتنی است که سریال فاخر گاندو با استقبال تماشایی و بی نظیر مردم مواجه شده است، فیلمی که هم توان نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور را نشان داد و هم ضعف و سستی برخی از مسؤولان!

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان