کد خبر : 2345
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
-

انصاف در گفتار و نقد منصفانه

انصاف در گفتار و نقد منصفانه

به گزارش بوشهر‌نیوز، انتخابات همواره در جامعه به عنوان یکی از مهم‌ترین و اساسی ترین مسائل به حساب می‌آید، مسائلی که ممکن است جامعه را به سمت پیشرفت و توسعه سوق دهد و از طرفی نیز می‌تواند جامعه را به سمت سستی و ضعیفی بکشاند. برگزاری سالم انتخابات به جهت ارائه نتیجه شفاف و روشن

به گزارش بوشهر‌نیوز، انتخابات همواره در جامعه به عنوان یکی از مهم‌ترین و اساسی ترین مسائل به حساب می‌آید، مسائلی که ممکن است جامعه را به سمت پیشرفت و توسعه سوق دهد و از طرفی نیز می‌تواند جامعه را به سمت سستی و ضعیفی بکشاند.

برگزاری سالم انتخابات به جهت ارائه نتیجه شفاف و روشن از خواست و اراده مردم از اهمیت فوق العاده و نقش بنیادین برخوردار است.

رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزداهای انتخاباتی و طرفداران آنها یکی از مهمترین و اساسی ترین شرایط برگزاری انتخابات سالم و شفاف است.

انصاف در گفتار، کلام و موضع و نقد دلسوزانه و منصفانه یکی از اخلاق‌های انتخاباتی است که همه نامزدها و کاندیداها و همچنین طرفداران و مخالفان موظف هستند در طول تبلیغات انتخاباتی آن را رعایت کنند.

کاندیدا در معرفی خود و همچنین دفاع از برنامه‌های خود باید در گفتار و کردار از در انصاف وارد میدان شود و با بیان و گفتار خود حق کسی را پایمال نکند.

همانگونه که همه نامزدها توقع دارند که کاندیدای مخالف آنها با انصاف نقد کنند و مطالب و اظهارنظرهای خود را ابراز کنند، خود نیز باید در قبال آنها از این روش و منش جوانمردانه استفاده کنند.

امام علی(ع) می‌فرمایند:«ستمکارانه ترین روش آن است که از مردم انصاف بخواهی، ولی خودت با آنان به انصاف رفتار نکنی».

همه نامزدها و هواداران و مخالفان باید این کلام حکیمانه امیرالمؤمنین(ع) را در هنگام تبلیغات و ارائه برنامه‌های خود و همچنین نقد به دیگر کاندیداها سرلوحه خود قرار دهند.

یکی از نتایج انصاف در گفتار و کردار نسبت به خود و رقیبان الفت دل‌ها است و باید بدانیم همه در انتخابات به دنبال یک هدف واحد هستیم و آن هم اعتلاء نظام مقدس اسلامی.

الفت میان همه مردم و ایجاد وحدت برای منافع مذهبی و ملی دوستی‌های را دوام می‌بخشد و دشمنان را از سوء‌استفاده و نفوذ در کلام برخی از نامزدها مایوس و ناتوان می‌کند.

مقام معظم رهبری در این رابطه در دیدار با مردم یزد فرمودند: «مبادا نامزدها در اثنای فعالیتهای انتخاباتی خودشان جوری رفتار کنند و حرفی بزنند که دشمن را به طمع بیندازند. رقابتها را منصفانه کنند، حرفها را منصفانه کنند، از جاده ی انصاف خارج نشوند. خوب، به طور طبیعی هر نامزدی حرفی دارد و حرف مقابل خود را رد میکند؛ این رد و ایراد فی نفسه اشکالی ندارد؛ اما مشروط بر اینکه تویش بی انصافی نباشد، کتمان حقیقت نباشد».

کتمان حقیقت و منصفانه برخورد نکردن از آفت‌های انتخابات است، همه نامزدها و کاندیداهای که به قانون اساسی و شرع مقدس اسلامی اعتقاد دارند باید در گفتار و بیان و اظهارنظر خود از این آفت بد و خطرناک به دور باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان