کد خبر : 2379
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
-

چهار مرحله مهم قدرت

چهار مرحله مهم قدرت

به گزارش بوشهرنیوز، همواره قدرت در مکتب اسلام توصیه و سفارش شده است، البته قدرتی سفارش شده است که در راستای حقانیت و توحید به کار رود و در کنار مظلومان و مستضعفان و در مقابل مستکبران و دشمنان قد علم کند. اگر قدرت در مسیر حق و ارزش‌ها قرار گیرد، قطعا شایسته و پسندیده

به گزارش بوشهرنیوز، همواره قدرت در مکتب اسلام توصیه و سفارش شده است، البته قدرتی سفارش شده است که در راستای حقانیت و توحید به کار رود و در کنار مظلومان و مستضعفان و در مقابل مستکبران و دشمنان قد علم کند.

اگر قدرت در مسیر حق و ارزش‌ها قرار گیرد، قطعا شایسته و پسندیده است، اما اگر همین قدرت حق مظلوم را له کند، مال یتیم را چپاول کند و در مقابل مستضعف قرار گیرد، قطعا نزد همان دین و متکب مذموم است.

در اینجا نگارنده به دنبال این است که به چهار مرحله قدرت اشاره و در پایان نتیجه‌ای را تقدیم مخاطبان کند.

قدرت دارای چهار مرحله تولید، توسعه، حفظ و نمایش است. کشورها در ابتدا به دنبال تولید قدرت هستند، پس از آن قدرت تولید شده را توسعه می‌دهند، پس از توسعه باید آن را حفظ کنند و زمانی که حفظ شد در مواقع ضرورت و به جا آن را به نمایش درآورند.

بسیاری از کشورها در همان مرحله جا می‌مانند اما هستند کشورهایی که به مرحله دوم و سوم می‌رسند اما تعداد بسیاری کمی از کشورها هستند که مرحله چهارم را اجرا کنند.

باید حتما کشوری آن چنان قدر و توانا باشد تا قادر باشد مرحله چهارم را به نمایش درآورد و این در واقع از سخت‌ترین مراحل قدرت است.

به جرأت باید گفت که امروزه جمهوری اسلامی ایران توانسته در سطح جهان چهارمین مرحله قدرت را به نمایش درآور است، مرحله‌ای که حتی صدای مستکبران جهان را درآورده است.

در مدت اخیر جمهوری اسلامی ایران، با سرنگون کردن پهپاد آمریکایی و توقیف کشتی انگلیسی نشان داد که می تواند با اقتدار کامل، نمایش قدرت بومی خود را به رخ ابرقدرت های جهان بکشاند.

ایران با به کار بردن قدرت ملی و بومی خود توانسته است امروزه فراتر از ذهن‌ها در جهان حاضر شود و متکبران غربی و زورگویان پررو را به زانو درآورد.

قدرت بالای کشورها قطعا امنیت‌‌آور است اگر کشوری و جامعه‌ای قدرتی داشته باشد بدون شک هیچ مستکبر و زورگویی قدرت تعرض به آن را نخواهد داشت.

امروز هر ایرانی به قدرت کشور خود با تمام وجود می‌بالد، قدرتی که توانسته است در سطح جهان خود را نشان دهد و دل‌های مستضعفان و آزادگان جهان را خشنود و مستکبران و زورگویان را مایوس کنند.

امیدواریم که این سطح از قدرت که نظام مقدس اسلامی آن را علمداری می‌کند به دولت ایران منتقل شود و دولتمردان و مدیران و مسؤولان ما این مرحله چهارم را به نمایش درآورند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان