کد خبر : 2443
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
-

چرا مدیران قبل از کارگران حقوق می گیرند

چرا مدیران قبل از کارگران حقوق می گیرند
بوشهرنیوز: اگر مدیران پس از کارگران حقوق ماهانه خود را دریافت کنند، قطعا جامعه ما به سمت و سوی خواهد رفت که دیگر میان افراد شاخصه های چون مدیریت، سواد، حکم و… تمییز دهنده نیستند، بلکه آن چه میان افراد تفاوت و ارجحیت قائل می‌شود، به تعبیر قرآن کریم تقوا است.؛

به گزارش بوشهرنیوز، همواره برخی از افراد با بیان‌های کلیشه‌ای خود را طرفدار قشر زحمتکش کارگر جا می‌زنند و البته این حمایت و طرفداری در همان اندازه حرف و بیان می‌ماند و به عمل کشیده نمی‌شود.

برخی از افراد قشر زحمتکش، نان حلال درآور اما مظلوم کارگر را برای ارتقا خود در سطح مدیریتی و مقبولیت اجتماعی همانند پله‌ای قرار می‌دهند و فقط و فقط حرف می‌زنند.

بدون شک باید این دسته از مدیران و مسؤولان بی درایت و بی تعهد را از دشمنان کارگران دانست چرا که نیت سوء و خبیثانه آنها در پشت حرف‌های گل و بلبل آنها قایم شده است.

اما این بار شهردار جوان و مردمی کلانشهر اهواز در یک اقدامی جالب، تاکید می‌شود اقدام جالب و نه فقط حرف و بیان خوب، کارگران را بر همه مدیران و مسؤولان شهرداری اهواز ترجیح داد.

موسی شاعری شهردار کلانشهر اهواز با ابلاغ بخشنامه‌ای به کلیه شهرداران مناطق ۸ گانه این شهر اعلام کرد باید حقوق خود را پس از پرداخت حقوق کارگران دریافت کنند.

وی همچنین در این ابلاغیه محل دریافت حقوق مدیران مناطق شهرداری را از منابع و درآمدهای منطقه محل خدمت آن ها اعلام کرد.

همچنین این شهردار جوان تاکید کرد که محل مرکزی شهرداری اهواز به ویژه حراست بر این دستورات ویژه نظارت جدی خواهد کرد تا بر خلاف آن هیچ مدیری پیش از کارگری حقوق خود را دریافت نکند.

این اقدام جالب و تاثیرگذار نشان می‌دهد که باید حمایت از کارگران در مقام عمل خود را نشان دهند، چرا که همه می‌توانند خوب صحبت کنند اما قطعا تعداد قابل توجهی نمی‌توانند خوب عمل و اقدام ملموسی را انجام دهند.

این اقدام جالب حاوی چندین نکته است که در اینجا فقط به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

اگر مدیران پس از کارگران حقوق ماهانه خود را دریافت کنند، قطعا جامعه ما به سمت و سوی خواهد رفت که دیگر میان افراد شاخصه های چون مدیریت، سواد، حکم و… تمییز دهنده نیستند، بلکه آن چه میان افراد تفاوت و ارجحیت قائل می‌شود، به تعبیر قرآن کریم تقوا است.

در این صورت دیگر هیچ تفاوتی میان مسؤول و کارگر نخواهد بود و به همان ارزش‌های ابتدایی انقلاب باز خواهیم گشت که به تعبیر امام راحل مسؤولان نوکر مردم هستند.

نکته دوم این است که در این صورت و با تلاش و همت مسؤولان دیگر حقوق کارگر عقب نمی‌افتد و حقوق خود را سر ماه و به وقت خود دریافت می‌کند.

متاسفانه یکی از چالش‌های کارگران این است که حقوق‌های چند ماهه آنها به تعویق می‌افتد که این مسئله باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده‌ای می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان