کد خبر : 2446
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
-

بی مدیریتی تا کی؟؛

 دوباره مرغ از قفس پرید/قیمت مرغ از دلار بالا زد

 دوباره مرغ از قفس پرید/قیمت مرغ از دلار بالا زد
بوشهرنیوز: این روزها بازهم قیمت مرغ گران شده است و در حالی که طی روزهای گذشته مردم به ویژه بازاریان از کاهش نرخ دلار ابراز خوشحالی کرده و مردم امیدوار بودند گشایشی در برخی امور ایجاد شود اما قیمت مرغ به کاهش قیمت دلار و طلا دهن کجی کرد و نرخ هر یک کیلوگرم مرغ از یک دلار هم پیشی گرفت.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ طی روزهای گذشته قیمت مرغ بازهم دچار نوسان شد و بازار ملتهب آن نارضایتی مردم را درپی داشته است.

 

در حالی که چندماه قبل هم بالا رفتن قیمت مرغ مردم کشورمان را کلافه کرده بود و مدت زیادی نیست که مسئولین با افزایش قیمت آن توانسته بودند ثبات را به بازار برگردانند اما بازهم قیمت مرغ رکوردشکنی کرد و طی روزهای گذشته نرخ  یک کیلو گرم مرغ از یک دلار عبور کرد.

 

نوسانات قیمت مرغ چند روز ادامه یافت و متاسفانه وقتی مسئولین نتوانستند آن را کنترل کنند گفتگویی از مدیرکل برنامه ریزی و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شد که بر اساس آن این ستاد قیمت مرغ برای مصرف کنندگان را ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان مشخص کرد.

 

البته این فقط قیمت رسمی بود زیرا چه در آن زمان و چه هم اکنون قیمت مرغ در بازار نوسان داشته و توزیع کنندگان گوششان به سخنان مسئولین بدهکار نیست.

 

در استان بوشهر نیز قیمت مرغ در بازار با نرخ اعلام شده متفاوت بوده و گزارش های دریافتی از قیمت های بالای ۱۳ و گاها ۱۴ هزار تومان حکایت دارد.

 

هنوز شوک گرانی پیاز و اخیرا سیب زمینی از ذهن مردم خارج نشده بود که دوباره قیمت مرغ مردم را شگفت شده کرد.

 

اگرچه مسئولین با افزایش قیمت هر محصولی در بازار سریعا سراغ فروشندگان خرد رفته و به مردم اعلام می کنند با متخلفین برخورد می شود اما باید به این مدیران گفت که برخورد اصلی نه با فروشندگان خرد بلکه ابتدا باید با تولیدکنندگان و سپس با مدیرانی صورت بگیرد که با ناکارآمدی و عدم پیش بینی صحیح بازار هرازچندگاهی مشکلاتی برای مردم ایجاد می کنند.

 

این که قیمت هر محصولی را بالا ببریم و برای دلداری دادن به مردم آدرس غلط به آنان بدهیم و آخرین حلقه توزیع یعنی فروشنده خرد را مقصر دانسته و گاها تعزیرات نیز آنان را جریمه نقدی کند دردی از مردم دوا نمی کند زیرا مشکل کار در بی مدیریتی و گران فروشی هم در بین تولیدکنندگان، مرغداران، واسطه گران یا هر جای دیگری غیر از عرضه کنندگان خرد است.

 

این روزها بازهم قیمت مرغ گران شده است و در حالی که طی روزهای گذشته مردم به ویژه بازاریان از کاهش نرخ دلار ابراز خوشحالی کرده و امیدوار بودند گشایشی در برخی امور ایجاد شود اما قیمت مرغ به کاهش نرخ ارز و طلا دهن کجی کرد و قیمت هر یک کیلوگرم مرغ از یک دلار هم پیشی گرفت.

 

مشخص نیست چه زمانی مسئولین یک بار برای همیشه به این نابسامانی ها پایان داده و مردم شاهد ثبات قیمت ها در بازار به ویژه در محصولات و مایحتاج اولیه خود خواهند بود؟

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان