کد خبر : 2596
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳
-

فرصت طلایی برای ارتباط بیشتر میان ایران و عراق

فرصت طلایی برای ارتباط بیشتر میان ایران و عراق
بوشهرنیوز: کشور ایران و عراق همواره به دلیل داشتن مولفه‌های مشابه و مشترک فراوان با یکدیگر در ارتباط بوده‌اند و مردم دو کشور معمولا با یکدیگر ارتباط خوب و راحتی را برقرار می‌کنند و به کشورهای یکدیگر سفر می‌کنند.؛

به گزارش بوشهرنیوز، پس از مدت‌های طولانی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره راه‌اندازی شد و مسافران دو کشور این بار می‌توانند علاوه بر زمینی و هوایی، به صورت دریایی نیز سفر کنند.

بر همین اساس روز گذشته مسؤولان دو کشور با حضور در بندر ام‌القصر بصره به صورت رسمی این خط مسافربری دریایی را افتتاح کردند.

با همکاری با بخش خصوصی برای این سفر دریایی، کشتی مسافربری نگین تدارک دیده شده که ظرفیت انتقال ۲۸۰ سرنشین را دارد.

مسافران دو کشور توسط این کشتی در هفته سه مرتبه از بندر ام‌القصر بصره به بندر خرمشهر جابجا خواهند شد.

فاصله میان دو بندر خرمشهر و بندر ام‌القصر بصره ۱۰۵ مایل است مسیری که دارای زیبایی‌ها متنوع و جاذبه‌های بکری است.

کشور ایران و عراق همواره به دلیل داشتن مولفه‌های مشابه و مشترک فراوان با یکدیگر در ارتباط بوده‌اند و مردم دو کشور معمولا با یکدیگر ارتباط خوب و راحتی را برقرار می‌کنند و به کشورهای یکدیگر سفر می‌کنند.

اکنون با راه‌اندازی این خط دریایی قطعا به دلیل به صرفه بودن و جالب و جذاب بودن آن، مسافران زیادی وارد عمل شده و از این طریق به دو کشور سفر خواهند کرد.

این اقدام باعث می‌شود که ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و به ویژه اقتصادی در دو کشور رونق یابد که این اقدام باعث به چرخش درآمدن چرخ اقتصاد و جذب سرمایه و ارز می‌شود.

اکنون همه کشورها جذب گردشگر را یکی از مولفه‌های تقویت اقتصاد کشور خود می‌دانند که مسوولان ایرانی نیز باید از این ظرفیت به وجود آمده نهایت استفاده را ببرند و با ایجاد سهولت ارتباط و ورود گردشگر، به اقتصاد کشور رونق یابند.

به دلیل اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان این دو کشور روزانه هزاران نفر وارد خاک دو کشور می‌شوند که این نشان دهنده اقبال و تمایل مردم دو کشور برای سفر به ایران و عراق است.

باید این فرصت طلایی و مهم را قدر شناخت و مسؤولان و صاحب نظران نقاط مثبت و منفی آن را موردارزیابی قرار دهند و با سرعت و دقت وارد عمل شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان