کد خبر : 2603
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۹:۴۳
-

ادامه دهنده راه انبیاء و اولیاء الهی را بیشتر بشناسیم؛

دو خصوصیت متضاد جمع شده در امام راحل(ره)!

دو خصوصیت متضاد جمع شده در امام راحل(ره)!
بوشهرنیوز: امام خمینی همواره در دفاع از مظلومان و مستضعفان و پابرهنگان عالم با لطافت و صفا برخورد می‌کرد گویا اینکه این قشر از تکه‌های وجودی ایشان هستند.؛

به گزارش بوشهر‌نیوز، امام خمینی را بدون شک باید ادامه دهنده راه انبیاء و اولیاء الهی دانست، چرا که ایشان آرزوی تمام حضرات را عملی کرد.

تشکیل حکومت اسلامی آرزو همه انبیاء و اولیاء الهی بود، حکومتی که در آن خداوند متعال حرف اول و آخر را می‌زند و اسلام است که حکمفرماست.

در این متن به دنبال این هستیم که دو صفت و خصوصیت از صدها ویژگی‌های ارزنده و منحصر به فرد امام راحل(ره) را مورد توجه قرار دهیم.

در امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبران تمام مسلمان و آزادی خواهان و مستضعفان جهان و خار چشم تمام مستکبران و بدخواهان دو خصوصیت متضاد جمع شده بود.

خصوصیت اول صلابت، ایستادگی و شدت است، امام همواره در صحنه های مختلف و گوناگون پیش از انقلاب، در انقلاب و پساانقلاب قاطعانه ایستادگی می‌کرد و با صلابت اظهارنظر و عمل می‌نمود.

امام خمینی در مقابل رژیم منحط و طاغوتی پهلوی، در مقابل آمریکا، در مقابل تهدیدها، در مقابل صدام متجاوز در هشت سال جنگ تحمیلی، در برابر فتنه‌های داخلی، برابر شاگرد و صحابی قدیمی خود بخاطر رفتار برخلاف حق و… با صلابت و قاطعانه ایستادگی و عمل می‌کرد.

اما همین امام با صلابت و قاطع که در مقابل دشمن کوتاه نمی‌آمد و تا آخرین لحظه خود ایستادگی کرد، یکی ویژگی دیگری نیز داشت که در ظاهر متضاد با این ویژگی اول است.

خصوصیت دوم لطفات، صفا و رقت امام بود، امام قاطع و با صلابت در گاهی اوقات آن چنان رقت قلب پیدا می‌کرد که گویا دیگر آن امام قاطع و با صلابت و ایستاده نیست.

اما همانگونه که صلابت و ایستادگی و قاطعانه عمل کردن مکان داشت، لطفات، صفا و رقت قلب بودن امام نیز جا و مکان داشت.

امام خمینی در مقابل پیغام ارادت، فداکاری و گذشت مادر شهیدی چشمانش پر اشک می‌شد که این نشان از لطافت و رقت قلب امام دارد.

امام خمینی همواره در دفاع از مظلومان و مستضعفان و پابرهنگان عالم با لطافت و صفا برخورد می‌کرد گویا اینکه این قشر از تکه‌های وجودی ایشان هستند.

مکان سومی که لطفات، صفا و رقت قلب بودن امام بسیار خود را نشان می‌داد، روضه اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه امام حسین(ع) است، شانه‌های امامی که آرامش‌بخش تمام دل مسلمین بود در اوقات مصیبت اهل بیت به شدت به لرزه می‌افتاد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان