کد خبر : 2618
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
-

دو نتیجه مهم برخوردهای قاطعانه این روزهای قوه‌قضائیه

دو نتیجه مهم برخوردهای قاطعانه این روزهای قوه‌قضائیه

به گزارش بوشهر‌نیوز، قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان مهم جمهوری اسلامی، برخورد جدی، قاطعانه و عادلانه با مفاسد اقتصادی و جرائم را در دستور کار خود قرار داده است. این برخورد قاطعانه و جدی نه تنها فقط به مفاسد و جرائم ارتباط دارد بلکه این قوه برخورد با برخی از معضلات درون خود

به گزارش بوشهر‌نیوز، قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان مهم جمهوری اسلامی، برخورد جدی، قاطعانه و عادلانه با مفاسد اقتصادی و جرائم را در دستور کار خود قرار داده است.

این برخورد قاطعانه و جدی نه تنها فقط به مفاسد و جرائم ارتباط دارد بلکه این قوه برخورد با برخی از معضلات درون خود را نیز در برنامه خود دارد.

این برخوردهای عادلانه و قاطعانه باعث ایجاد دلگرمی در جامعه شده و اطمینان مردم به این قوه افزایش یافته که در نگاه کلان این اعتماد به نظام مقدس اسلامی است.

قاطعیت دستگاه قضا با مفسدان و مجرمان باعث شده است که نگاه کردم متحول شود و این تحول باعث شده که مردم قوت قلبی بگیرند و بدانند که با مراجعه به این دستگاه تمام مشکلات آنها حل و رفع می‌شود و گرفتار بی‌عدالتی و حق‌خوری نمی‌شوند.

پس نخستین نتیجه این قاطعانه بودن دستگاه قضا، افزایش اعتماد و قوت قلب اقشار مختلف جامعه به ویژه مستضعفان است.

دومین نتیجه این امر مهم، کاستن جرائم و مفاسد است، به طور حتم رویه‌ای که امروز در قوه قضاییه مشاهده می‌شود، از میزان جرائم و مفاسد خواهد کاست و هر فرد فرصت طلبی با این قاطعیت دستگاه قضا متوجه سوء‌فرجام خود خواهد شد.

در پیش گرفتن همین رویه توسط دستگاه قضا، برخورد بدون تعارف و رودربایستی با مفسدین، دانه‌درشت‌ها و یقه سفیدها، دریافت نظرات و دغدغه‌های مردم و استفاده از مطالب و مشاوره‌های کارشناسان و کاربلدان نقش قابل توجهی در برداشتن گام‌های بلند از سوی این قوه رکین خواهد بود.

برخی دانه‌درشت‌ها که پیش‌تر گمان می‌شد، از حاشیه امن برخوردارند یا کسانی که وابستگی حزبی و جناحی آن‌ها به نظر می‌رسید که مانع از رسیدگی دقیق به اتهامات آن‌ها باشد، در حال طی کردن مراحل محاکمه قانونی خود هستند یا حکم آن‌ها صادرشده است. این موارد، رویدادهای دلگرم‌کننده‌ای است که بارقه امید را در میان مردم روشن کرده و تبعات مثبت آن در تأمین امنیت اقتصادی به‌تدریج پررنگ‌تر خواهد شد.

این اقتدار شایسته و متعالی قوه عدلیه به عنوان سنگ محکی برای منتقدان به این دستگاه خواهد بود، بر همین اساس افرادی به این دستگاه هجمه وارد می‌کنند که از اجرای عدالت هراس و ترس دارند.

اما در مخالف کسانی از این اقدامات به جا و قاطعانه دستگاه قضا حمایت می‌کنند که چشم امید به عدالت و اجرای حقیقت دارند که غالبا مردم هستند که درخواست دارند با مفسدان اقتصادی قاطعانه برخورد شود.

امیدواریم قوه‌قضائیه که با ورود آیت‌الله رئیسی به صورت ملموس متحول شده است، این رویه متعالی در خور و شأن انقلاب و نظام را دنبال کند و دست تمام متخلفان و متجاوزان و مفسدان را قطع و حقوق عامه را احقاق کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان