کد خبر : 2647
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
-

اقتصاد مقاومتی واجب یا مستحب ؟

اقتصاد مقاومتی واجب یا مستحب ؟
بوشهرنیوز: مسؤولان باید اقتصاد مقاومتی را واقعا جدی بگیرند و به زبان اکتفا نکنند، اقتصاد مقاومتی با واردات بی‌رویه سازگار نیست، اقتصاد مقاومتی با ضعف تولید نمی‌سازد، اقتصاد مقاومتی با ترجیح کالاهای خارجی مشابه با کالای داخلی همخوانی ندارد.؛

به گزارش بوشهر‌نیوز، مسئله اقتصاد و معیشت یکی از مسائل مهم امروز کشور ایران اسلامی است، همه مسؤولان و آگاهان و مطلعان نسبت به این مسئله اساسی اذعان دارند.

یکی از راه‌حل‌های این درمان بزرگ تکیه بر بیگانگان و اعتماد به بیرون از کشور است، اما به رغم تجربه‌های فراوان در‌می‌یابیم که این مسئله راه‌حل نیست و چه بسا خود درد دیگری باشد.

برجام تجربه تلخ در این مسئله است وقتی که دولتمردان تدبیر و امید با وجود نهی مکرر رهبر انقلاب و دلسوزان و کارشناسان رو به غرب آوردند و به وعده‌های واهی و پوچ آنها اعتماد کردند و در نهایت شد آن چه که نباید می‌شد.

پس اعتماد و رفتن به سمت و سوی بیرون کشور و دلبستن به غربی‌ها و دیگران برای اینکه اقتصاد کشور احیا یا ترمیم شود، اشتباهی سخت و در برخی موارد غیرقابل جبران است.

راه‌حل دوم تکیه بر توان داخلی، ظرفیت‌های کشور و در واقع اعتماد به مردم و نیروی انسانی خودی است که از آن به عنوان اقتصاد مقاومتی نام می‌بریم.

اگر اقتصاد کشور به بیرون تکیه داده شود قطعا با بدقولی و دبه کردن آنها می‌لرزد امری که مکرر اندر مکرر در تاریخ تکرار شده است و متاسفانه برخی افراد از این فرجام تلخ عبرت نمی‌گیرند.

اگر اقتصاد درون‌زا شد و برای حل آن به توان و ظرفیت داخلی و در واقع به مردم اعتماد شد، بدون شک و شبهه تمام موانع و مشکلات حل و رفع خواهند شد.

مسؤولان باید اقتصاد مقاومتی را واقعا جدی بگیرند و به زبان اکتفا نکنند، اقتصاد مقاومتی با واردات بی‌رویه سازگار نیست، اقتصاد مقاومتی با ضعف تولید نمی‌سازد، اقتصاد مقاومتی با ترجیح کالاهای خارجی مشابه با کالای داخلی همخوانی ندارد.

اگر مردم و مسؤولان به صورت جدی و واقعی به سمت و سوی تولید داخلی روی آورند و اقتصاد مقاومتی را از مرحله حرف به مرحله عمل بکشانند، قطعا تمام نقشه‌های دشمن در بحث اقتصادی نقش بر آب خواهد شد.

اگر اقتصاد مقاومتی به صورت جدی در کشور فعال شود، تحریم‌های دشمن دیگر اثرگذار نخواهد بود و تمام مشکلات و چالش‌های اقتصادی حل و رفع خواهد شد.

اگر اقتصاد درون‌زا باشد، در درون کشور جوششی صورت خواهد گرفت که قطعا آینده اقتصادی کشور را تضمین خواهد کرد، این همان مسئله‌ای است که دشمن چشم دیدن آن را ندارد.

باید مسؤولان مربوطه به ویژه دولتمردان این ظرفیت‌های درونی، نیروی انسانی جوان و موفق، استعدادها و ظرفیت‌های موجود را به کار بگیرند تا به موفقیت و رشد اقتصادی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان