کد خبر : 2663
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
-

رونق تولید؛ راز شکوفایی کشور

رونق تولید؛ راز شکوفایی کشور
بوشهرنیوز: تولید اگر در کشور رونق یابد و در مسائل مختلف و گوناگون راه بیفتد، می‌تواند غالب مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور را حل و رفع و از طرفی اشتغال جوانان را نیز تامین کند.؛

به گزارش بوشهر‌نیوز، رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای بنا به سنت هر ساله، سال ۱۳۹۸ را سال رونق تولید نامگذاری و این شعار را در امتداد اقتصادی مقاومتی بیان کردند.

متاسفانه با گذشت بیش از ۵ ماه از سال ۱۳۹۸ آنگونه که باید و شاید مسؤولان این خواست رهبری و ملت را در جامعه نمایان نکردند، البته اقدامات و تلاش‌هایی انجام گرفته است اما با نقطه مطلوب فاصله‌ها دارد.

باید بدانیم که اگر تولید رونق بگیرد، آن زمان در بخش‌های مختلف کشور به ویژه در امر اقتصاد تحول و دگرگونی مثبت و مفیدی رخ خواهد داد.

رونق تولید هم در ایجاد اشتغال، هم در کیفیت معیشت مردم، هم در کم کردن تورم، هم در وضع توازن بودجه و هم در بالا رفتن ارزش پول ملی تاثیرگذار خواهد بود.

اکنون مشکل اقتصادی و معیشتی به عنوان مشکل و چالش اول کشور به حساب می‌آید، اگر شعار سال توسط مسؤولان و مدیران به صورت جدی و دقیق و کارشناسانه اجرا شود، این مشکل شماره یک کشور به مراتب حل و رفع خواهد شد.

بر اساس نظر کارشناسان برای حل و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی چاره‌ای جز تکیه بر مباحث اقتصاد مقاومتی چون رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی نداریم.

کارشناسان و صاحب‌نظران معتقد هستند که ظرفیت و استعدادهای کشور برای شکوفایی اقتصاد و ایجاد تحول مفید مناسب است چرا که ظرفیت‌های درونی کشور ظرفیت‌های بسیار آماده و مستعد و کاملی است.

تولید اگر در کشور رونق یابد و در مسائل مختلف و گوناگون راه بیفتد، می‌تواند غالب مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور را حل و رفع و از طرفی اشتغال جوانان را نیز تامین کند.

فایده دیگر رونق تولید این است که کشور با وجود این سیاست راهبردی از بیگانگان و دشمنان بی‌نیاز خواهد شد و مکر و حیله و فریب های آنها و اقدامات علیه ملت هیچ خللی به اقدامات و فعالیت‌های درونی وارد نخواهد کرد.

پس بدون شک رونق تولید راز شکوفایی کشور است که اگر با جدیت و همت بالا در جامعه به آن پرداخته شود و مسؤولان مربوطه در سطوح مختلف آن را دنبال کنند، قطعا این مشکلات به وجود آمده کمتر و کمتر خواهد شد.

امیدواریم که مسؤولان در این فرصت‌های باقی‌مانده نسبت به شعار سال که حاصل فکر و مشورت کارشناسان و کاربلدان است، غیرت و دقت داشته باشند و برای اجرای از آن هیچ تلاشی فروگذاری نکنند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان