کد خبر : 2669
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
-

وقتی نقشِ مردم و مسئولین جابجا می شود؛

ساحلِ بیمارِ بوشهر و مسئولینِ مطالبه گر!

ساحلِ بیمارِ بوشهر و مسئولینِ مطالبه گر!
بوشهرنیوز: با نگاهی به سخنان متعدد مسئولین اینگونه به نظر می رسد که مردم می بایست برای رفع آلودگی دریا و جلوگیری از ورود فاضلاب به ساحل بوشهر راهکاری بیابند و نقشِ مردم و مسئولین در این بین جابجا شده است یعنی مسئولین در جایگاهِ مطالبه گر و پرسشگر قرار گرفته و این شهروندان هستند که باید با اجرای طرح هایی مانع از ریختن فاضلاب به دریا شوند!؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ ورود فاضلاب شهری به دریا در بوشهر سال هاست به عنوان یکی از معضلات شهری در مرکز استان سلامتی مردم را تهدید می کند و علی رغم وعده های متعدد مسئولین اما ظاهرا تاکنون اقدام موثری در راستای رفع این مشکل صورت نگرفته است.

 

هرازگاهی هم مسئولین سخنانی درمورد لزوم رفع مشکل ریزش فاضلاب بوشهر به دریا سخنانی را مطرح می کنند اما پس از گذشت چند روز بازهم روز از نو روزی از نو!

 

مشخص نیست کدام دستگاه اجرایی باید دست به کار شده و به صورت عملی این معضل شهر بوشهر را حل کند وگرنه مردم را از شنا منع کردن و نقشِ مدیرِ مطالبه گر را بازی کردن دردی از شهروندان بوشهری درمان نمی کند.

 

طی سال های اخیر شورای شهر بوشهر به محلی برای ارایه عملکرد توسط دستگاه های اجرایی استان تبدیل شده است و مدیران این دستگاه ها به جای پاسخگویی به مردم و رفع مشکلات، مانند یک روابط عمومی عملکرد دستگاه متبوع را به اطلاع عمومی می رسانند و گاها نیز انتقاداتی مطرح می کنند، غافل از این که خود می بایست آستین ها را بالا زده و مشکلات را رفع کنند.

 

این که مثلا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان بوشهر یا مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در شورای شهر بنشینند و به مردم بگویند که چندین نقطه از ساحل بوشهر آلوده بوده و برای شنا مناسب نیست، برای مردم چه سودی دارد؟

 

اگرچه اطلاع رسانی خوب است و مسئولین باید برای پیشگیری از برخی مسایل و همکاری شهروندان آگاه سازی را مدنظر قرار بدهند اما تکرار این اطلاع رسانی ها در حالی که مشکل پس از سال ها همچنان به قوت خود باقی است، موجب نادیده گرفتن هشدارها، بی اعتمادی مردم و در نتایج معکوس خواهد شد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اخیرا گفته که فاضلاب شهری به طور مستقیم به دریا ریخته می شود و ازهمین رو استاندار بوشهر نیز کارگروهی در این زمینه تشکیل داده است.

 

چندی قبل نیز مدیرکل آبفای شهری بوشهر با حضور در شورا از آلوده بودن ساحل مرکز استان خبر داد و از مردم خواسته بود از شنا در محل های آلوده خودداری کنند.

 

در دوره های گذشته شورا هم مسئولین بارها از آلودگی دریا در ساحل بوشهر خبر داده و وعده هایی هم برای رفع مشکل به مردم داده بودند.

 

به نظر می رسد علی رغم وعده های متعدد و اطلاع رسانی های مداوم توسط مسئولین اما تاکنون توفیقی برای رفع مشکل حاصل نشده است و در این بین برخی شهروندان عطای شنا در دریا را به لقایش بخشیده و بعضی هم دل به دریا زده و در همین نقاط آلوده شنا می کنند.

 

با نگاهی به سخنان متعدد مسئولین اینگونه به نظر می رسد که مردم می بایست برای رفع آلودگی دریا و جلوگیری از ورود فاضلاب به ساحل بوشهر راهکاری بیابند و نقشِ مردم و مسئولین در این بین جابجا شده است یعنی مسئولین در جایگاهِ مطالبه گر و پرسشگر قرار گرفته و این شهروندان هستند که باید با اجرای طرح هایی مانع از ریختن فاضلاب به دریا شوند!

 

به هر حال؛ ساحل بوشهر بیمار است و این بیماری به زودی به شهروندان این شهر سرایت خواهد کرد زیرا در پسِ ورود فاضلاب به دریا بسیاری از آلودگی هایی که می تواند موجب بیماری شهروندان به ویژه کودکان شود نیز وارد دریا شده و شهروندان با شنا در ساحل بوشهر ممکن است به انواع و اقسام بیماری های پوستی و دیگر امراض عفونی دچار شوند.

 

در این بین نیز مسئولین همچنان به اطلاع رسانی و ارایه عملکرد در شورای شهر مشغولند و ظاهرا آب هم از آب تکان نمی خورد!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان