کد خبر : 2672
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۵:۱۵
-

اخلاق (11)؛

تقوا سیاسی یعنی عمل و اقدام صادقانه و دلسوزانه

تقوا سیاسی یعنی عمل و اقدام صادقانه و دلسوزانه
بوشهرنیوز: سیاست به معنای تخریب، فریب دیگران، کاهلی و سستی، پشت هم اندازی و… نیست بلکه این موارد مطلوب شارع مقدس و اخلاق پسندیده نیست.؛

به گزارش بوشهر‌نیوز، انتخابات یکی از زمینه‌هایی است که هم می‌تواند مایه اعتلاء، آبرو، پیشرفت و تعالی و هم می‌تواند مایه ضعف، سستی و ایجاد مشکلات شود.

اگر در انتخابات ضریب مشارکت مردم بالا و خیره کننده باشد و نامزدهای انتخاباتی و جریان‌های هوادار حدود و اخلاق اسلامی را رعایت کنند و در مسیر انصاف قدم بردارند، قطعا این نوع از انتخابات مایه اعتلاء و آبرو خواهد شد.

اما اگر در این انتخابات که می‌‌تواند مایه تعالی و پیشرفت یک کشور باشد، قانون شکنی و بداخلاقی وجود داشته باشد و کاندیداها دشمنان را به خود امیدوار کنند، قطعا انتخابات به ضرر خواهد نشست.

انتخابات باید همواره سالم، مطمئن، حول و محور اخلاق و قانون و رقابتی باشد، در این صورت انتخابات و نتایج آن دشمنان را به یاس و ناامیدی و دوستان را به نشاط و شادی می‌کشاند.

البته مقصود از رقابت در انتخابات غیر از خصومت و تهمت‌زنی متقابل است، بعضا برخی از نمایندگان فضای رقابتی را در افتراء، دروغ و تهمت زدن به کاندیداهای دیگر می‌بینند.

پایه همه خوبی‌ها و خیرات در جامعه تقوا است، در تقوا فردی این است که هر کسی بین خود و خدا سعی کند که از جاده حق تخطی نکند و پا را کج نگذارد.

در تقوای سیاسی و انتخاباتی نیز به همین معنا است که هر فردی مشغول در سیاست و انتخابات و تبلیغات است، با مسائل سیاسی صادقانه، دردمندانه و از روی دلسوزی رفتار کند.

سیاست به معنای تخریب، فریب دیگران، کاهلی و سستی، پشت هم اندازی و… نیست بلکه این موارد مطلوب شارع مقدس و اخلاق پسندیده نیست.

کاندیداها و نامزدهای انتخاباتی و تبلیغاتی باید در عرصه و میدان سیاستی را انتخاب کنند که بر محور حق و عقلانیت و اخلاق باشد نه اینکه سیاستی را به کار ببرند که در آن شیطان نقش ایفا کند و یا اینکه شبیه به سیاست زشت معاویه باشد.

همه کاندیداهای انتخاباتی موظف هستند که در ایام تبلیغات بر اساس قانون و اخلاق سیاسی و انتخاباتی گام بردارند و از تخریب، دروغ، توطئه، فریبکاری، افترا، تهمت و… خودداری کنند.

تقوای اقتصادی به این معنا است که فرد و کاندیدا موردنظر و همچنین هواداران و مخالفان در عرصه و میدان انتخاباتی برای خدا اظهارنظر کنند، برای خدا تبلیغ کنند، برای خدا انتقاد کنند و برای خدا رأی بدهند.

در انتخابات نظام مقدس اسلامی که هدف و خط یکی است، همه کاندیداها چه آنهایی که به کرسی مدیریت می‌رسند و چه آنهایی که باز می‌مانند و همه هواداران و مخالفان پیروز هستند و نزد خداوند متعال به تعبیر رهبر معظم انقلاب ناجور هستند اگر طبق حق و حقیقت عمل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان