کد خبر : 2677
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
-

در عمارت امیریه چه خبر است؟؛

جنگِ قدرت و تقسیم غنایم در شورای شهر بوشهر

جنگِ قدرت و تقسیم غنایم در شورای شهر بوشهر
بوشهرنیوز: سخنان برزگرزاده یعنی پول شهروندان بوشهری که در شرایط سخت اقتصادی امروز به دست آمده و به عنوان عوارض به شهرداری بوشهر پرداخت می شود، به عنوان غنیمت بین اصلاح طلبان تقسیم می شود و ظاهرا فریادرسی هم نیست!؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ انتخابات هیات رییسه شورای شهر بوشهر با تنش و جنجال برگزار شد و برزگرزاده که حسابی از دستِ همکاران خود شاکی بود با بیان نطقی تند و آتشین از خجالت آنان درآمد.

از انتقادات مختلف عبدالخالق برزگرزاده از نحوه انتخاب رییس شورا و به طور کلی هیات رییسه که بگذریم، به نکته مهمی در سخنان وی برمی خوریم که اگرچه تاکنون بارها توسط رسانه های منتقد بیان می شد اما اعضای شورا با کتمان آن رسانه ها را متهم به سیاه نمایی می کردند.

اینک اما اذعان برزگرزاده به این نکته ضمن اینکه تاییدی بر نقدهای رسانه های منتقد است، در درون خود نیز نکاتی دربردارد که شایسته است دستگاه های نظارتی ورود کرده و مانع از تضییع حقوق شهروندان در شورا و شهرداری بوشهر شوند.

برزگرزاده در قسمتی از انتقادات خود گفته بود که تصمیمات شورا در خارج از آن گرفته می شود و غنایم تقسیم می گردد.

البته از ابتدای آغاز به کار شورای پنجم شهر بوشهر مشخص بود که بسیاری از نطق ها و حتی تصمیمات نه در درون شورا بلکه در خارج از آن خوانده و گرفته می شود و بارها رسانه های منتقد اعلام کرده بودند که شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان با فشارهای خود مانع از تصمیم گیری مستقل توسط شورای شهر بوشهر می شود.

این دخالت ها در انتخاب شهردار بوشهر خود را نشان داد و چهره های مختلف توسط اصلاح طلبان حذف شدند و جلسات متعددی توسط وابستگانِ به اصلاحات در درون شورا از رسمیت افتاد و مانع از انتخاب شهردار مستقل گردید.

البته برخی اعضای فراکسیون توسعه که در ابتدای کار با سروصدای زیادی هم کار خود را آغاز کرده بودند گاها یکی به نعل و یکی به میخ نیز می زدند و نتیجه آن شد که گزینه های قوی و متعدد برای شهرداری بوشهر یکی پس از دیگری حذف شده و در نهایت نتیجه چیزی شد که امروز شهروندان بوشهری شاهد آن هستند و نیازی به توضیح بیشتر ندارد.

فراکسیون توسعه شورای شهر بوشهر که در آینده بیشتر به آن خواهیم پرداخت با همکاری هاشم زاده، نصرتی، عبداله زاده، برزگرزاده، توسلی و آسایش اعلام موجودیت کرد و این افراد خیلی زود از بین هم لایه کشیدند و در دور زدن یکدیگر تلاش های وافری به خرج دادند و در حالی که در مقابل آنان تنها سه عضو اصلاح طلبِ مورد حمایت شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان استان یعنی دولابی، شمشیری و دهدار قرار داشتند، تسلیم شدند و کار تا جایی پیش رفت که امروز برزگرزاده با انتقاد از نصرتی، وی را در زمین بازیِ اصلاح طلبان می بیند.

رای هاشم زاده به دهدار هم البته جای تامل دارد. به نظر می رسد رایزنی هایی بین هاشم زاده، نصرتی و حامیان دهدار در درون شورا یا بیرون از شورا صورت گرفته باشد و در ازای نایب رییسی نصرتی، هاشم زاده را متقاعد کرده باشند که به دهدار رای بدهد.

حال و روز این روزهای شورای شهر بوشهر اصلا خوب نیست. شهروندانی که در ابتدای کار شورای پنجم امیدوارانه رای داده و منتظر بودند جوانیِ همراه با تجربه در این شورا به کار آمده و شهر بوشهر را به جلو ببرد اینک مشاهده می کنند که رییس دوره قبلی شورا که یکی از باتجربه های امروز نیز می باشد از تقسیم غنایم سخن می گوید و با این حرفش شورای شهر را به جبهه ی شکست خورده ی جنگ تشبیه کرده است.

سخنان برزگرزاده یعنی شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان در جنگ با دیگران پیروز شده و اکنون نمایندگانش در درون شورا در حال تقسیم غنایم به دست آمده هستند.

سخنان برزگرزاده یعنی پول شهروندان بوشهری که در شرایط سخت اقتصادی امروز به دست آمده و به عنوان عوارض به شهرداری بوشهر پرداخت می شود، به عنوان غنیمت بین اصلاح طلبان تقسیم می شود و ظاهرا فریادرسی هم نیست!

اظهارات برزگرزاده بسیار تلخ است. وی یکی از اصلاح طلبان شورای چهارم و پنجم است. این که وی از دست اصلاح طلبان ناراحت است یا نه، موضوع بحث نیست اما این که چرا وی شورای شهر بوشهر را به میدان جنگی تشبیه کرده که پس از پیروزی عده ای، اموال مردم به صورت غنایم بین برخی توزیع می شود بسیار مهم و نیازمند پیگیری است.

شورا و شهرداری بوشهر این روزها حال و هوای خوبی ندارد. وضعیت شهر بغرنج است. می گویند پول نیست اما یکی از اعضای شورا از تقسیم غنایم سخن می گوید. توسلی هم چپ و راست علیه هیات رییسه بیانیه می دهد و همکارانش را کوته نظر می خواند و یکی از دلایل عقب ماندگی شهر را تنگ نظری آنان می داند.

فراکسیون توسعه نیز از هم پاشیده است و اعضای آن نه تنها نامی از آن نمی برند بلکه در لایه کشی و دور زدن یکدیگر از هم پیشی می گیرند و اعضای آن یکی به نعل و یکی به میخ می زنند.

شورای شهر بوشهر شفاف نیست. هوا مه آلود است. آینده شهر بوشهر مبهم است. با این وضعیت مشخص نیست طی یکی دو سال آینده مدیریت شهری بوشهر به چه سمت و سویی خواهد رفت؟ آیا امیدی به بهبود این وضعیت است؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان