کد خبر : 2693
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
-

تنها ماندن امام از تنها شدن سفیر و نائبش آغاز شد!

تنها ماندن امام از تنها شدن سفیر و نائبش آغاز شد!

به گزارش بوشهرنیوز، امروز سالروز شهادت غریبانه و مظلومانه حضرت مسلم بن عقیل(ع) سفیر و نائب امام حسین(ع) است. ارسال نامه‌های فراوان و بیعت‌های مکرر از سوی سران و مردم کوفه به امام حسین(ع) از وقایعی بود که در تاریخ به عنوان عبرت برای اهل عالم به ثبت رسید، کوفیان در نامه‌های خود امام حسین

به گزارش بوشهرنیوز، امروز سالروز شهادت غریبانه و مظلومانه حضرت مسلم بن عقیل(ع) سفیر و نائب امام حسین(ع) است.

ارسال نامه‌های فراوان و بیعت‌های مکرر از سوی سران و مردم کوفه به امام حسین(ع) از وقایعی بود که در تاریخ به عنوان عبرت برای اهل عالم به ثبت رسید، کوفیان در نامه‌های خود امام حسین را به سوی کربلا برای سرپرستی شیعیان دعوت کرده و وعده دادند که در راه سیدالشهدا از فدا کردن جان خویش مضایقه نکنند.

امام حسین پس از دریافت قریب به ۳۰ هزار نامه، برای محک زدن نیت کوفیان، پسر عمو خود مسلم بن عقیل را به عنوان نائب و سفیر خود به سمت کوفه فرستادند و از طریق ایشان از احوال و اعمال کوفیان با خبر می‌شدند.

امام حسین(ع) در پاسخ به نامه‌های فراوان و متعدد کوفیان فرمودند: «من از مضمون نامه‌های شما مطلع شدم و اظهار علاقه کرده‌اید که من به طرف شما بیایم، اینک برادر و پسر عموی خود مسلم بن عقیل را به طرف شما می‌فرستم، مسلم از خانواده من و مورد اعتماد من می‌باشد، وی به کوفه می‌آید و اوضاع و احوال آن جا را مورد مطالعه قرار می‌دهد و از حالات شما به من اطلاع خواهد داد، اگر چنان چه اوضاع و زندگی شما و خصوصیات کوفه با متن نامه‌ها تطبیق می‌کند، من به طرف شما خواهم آمد و ان شاء الله زودتر به دعوت شما پاسخ خواهم گفت».

امام، مسلم بن عقیل را با چندین توصیه و وصیت‌ به سوی مردم کوفه فرستاد تا از نیت این مردم هزار رنگ مطلع شود، مسلم در بدو ورود به کوفه راهی منزل مختار بن ابوعبیده ثقفی شد و شیعیان زیادی برای دیدن و بیعت با سفیر حسین به این خانه مراجعه می‌کردند، طبق دفتری که مسلم بن عقیل برای بیعت مقرر کرده بود حدود ۱۸ هزار نفر برای بیعت حاضر شده و در حدیث دیگری تعداد بیعت‌کنندگان بالغ بر ۴۰ هزار نفر بود.

مسلم پس از مشاهده خیل عظیم بیعت‌کنندگان، نامه‌‌ای اطمینان‌بخشی را برای امام فرستاد و درخواست حرکت فوری به سوی کوفه را از ایشان داشت، اما این جریان و استقبال عمومی از مسلم بن عقیل، طرفداران بنی‌امیه را سخت ناراحت کرده بود و پس از چندین مکاتبات با یزید بن معاویه، تصمیم بر آن شد که ابن زیاد که والی بصره بود، راهی کوفه شود.

وضعیت مسلم بن عقیل پس از ورود ابن زیاد به کوفه، تغییر و دگرگون شد، مسلمی که هزاران جان در اختیار او بود، در نهایت به دلیل نفاق مردم کوفه تک و تنها مانده، سفیر و نائب امام در نهایت هیچ یاور و پناهی به همراه خود نداشت.

نامه‌های پر رنگ و لعاب مردم کوفه و بیعت‌های مکرر آنها چیزی جز پوچ و نفاق نبود، مسلم بن عقیل در نهایت شربت شهادت را نوشید و قربانی بد عهدی و نفاق مردم هزار رنگ کوفه شد.

این واقعه که در ابتدا این متن از آن به عنوان عبرت برای همه تعبیر شده بود، تلنگر و زنگ خطری برای همه به ویژه مردم آخر‌الزمان است، مردمی که سخت مشتاق تعجیل در فرج امام خود هستند و برای آقا «نامه» می‌نویسند.

مردم آخرالزمان در ذهن داشته باشند که مردم کوفه هم نامه نوشته و در خواست کردند، اما بدعهدی و بی‌تفاوتی آنها باعث سر به نیزه شدن امام زمان‌ آنها شد.

در آخر از خداوند متعال و عزوجل خواستار هستیم که ما را در این امتحان بزرگ و حیات‌بخش و سرنوشت‌ساز موفق بدارد تا پا در رکاب امام زمان خود باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان