کد خبر : 2700
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
-

برای تصاحب کرسی مجلس؛

حضور در عزا و عروسی، دورخیز کاندیداها

حضور در عزا و عروسی، دورخیز کاندیداها
بوشهرنیوز : حضور فعال در فضای مجازی و یارکشی در گروه‌ها و کانال‌های حامیان نیز در سال‌های اخیر بخشی از تبلیغات انتخاباتی در کشور بوده که امسال بیش از سال‌های گذشته مورد استفاده کاندیداها قرار گرفته و حتی گاهی گلایه‌های مردم را نیز در پی داشته است.؛

به گزارش بوشهر‌نیوز، داوطلبان و نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در فاصله هفت ماه تا برگزاری انتخابات، فعالیت‌های تبلیغاتی خود را به صورت آهسته و نرم در شهرستانهای آبادان و خرمشهر آغاز کردند.

با نزدیک شدن به ایام انتخابات فعالیت روز افزون احزاب و گروه‌های سیاسی و کاندیداهای احتمالی در شهرها و روستاهای آبادان و خرمشهر افزایش یافته است، اگرچه فعالیت‌های این گروه‌ها خلاف قانون است.

کاندیداهای آبادان و خرمشهر فعالیت خود را رسما با حضور در منازل، شرکت در مراسم مختلف ملی، شهرستانی و حتی مجالس یادبود و عروسی شروع کرده اند. دیدارهای چهره به چهره خانگی، یارگیری و دیدار با فعالان این حوزه و افراد سرشناس و تأثیرگذار در دستور کار کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

حتی عده‌ای پا را فراتر گذاشته و اقدام به دادن وعده های غیر ممکن و خارج از عرف می کنند تا بتوانند حمایت مردم به ویژه جوانان را جلب کنند.

حضور فعال در فضای مجازی و یارکشی در گروه‌ها و کانال‌های حامیان نیز در سال‌های اخیر بخشی از تبلیغات انتخاباتی در کشور بوده که امسال بیش از سال‌های گذشته مورد استفاده کاندیداها قرار گرفته و حتی گاهی گلایه‌های مردم را نیز در پی داشته است.

تمام این اتفاقات در حالی به صورت خیلی نرم و آهسته در حال شکل‌گیری است که بر اساس ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی، هشت روز قبل از روز اخذ رأی (مرحله اول و دوم) آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی ادامه خواهد داشت.

اما از میان این تبلیغات، حضور در مراسمات عروسی و عزا و مناسبت‌های مذهبی به صورت ویژه از سوی کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت ویژه در حال دنبال است.

این امر بار دیگر نشان می‌دهد که کاندیداها و داوطلبان کرسی خانه ملت در آبادان و خرمشهر دست بر احساست مردم گذاشته‌اند و همان ترفند زشت قدیمی را دنبال می‌کنند و بر آن حساب باز کرده‌اند.

استفاده از شادی و ناراحتی مردم و همچنین مناسبت‌های مذهبی در جهت اهداف سیاسی و جناحی امری ناپسند و نامشروعی است که متاسفانه سال‌هاست توسط برخی از کاندیداها و داوطلبان عرصه انتخابات اجرا می‌شود.

چشم‌های تیزبین نظارتی باید نسبت به این اقدامات به دور از شأن واکنش مثبتی را از خود نشان دهد تا دیگر این نوع از کاندیداها به دنبال سوء‌استفاده از شادی و ناراحتی مردم نباشند، چرا که استفاده از اوج خوشحالی و غم مردم در جهت اهداف سیاسی نهایت بی اخلاقی در عرصه سیاست است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان