کد خبر : 2722
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵
-

بی برنامگی در مدیریت شهری؛

وقتی در شورای شهر بوشهر “پویا”یی نیست

وقتی در شورای شهر بوشهر “پویا”یی نیست
بوشهرنیوز: این که رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر بوشهر پس از دو سال لب به اعتراض گشوده و شهرداری را محکوم به بی مدیریتی کند بیانگر بی برنامگی در مدیریت شهری است.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ شورای پنجم شهر بوشهر در حالی وارد سومین سال فعالیت خود می شود که تاکنون عملکرد قابل قبولی از خود برجای نگذاشته و همواره به عنوان یکی از پرحاشیه ترین شوراها از انتخاب شهردار گرفته تا اجرای پروژه های عمرانی مطرح بوده است.

 

پویا دولابی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر بوشهر که کمتر حرف می زند تا از تیررس رسانه ها دور بماند اخیرا از شهرداری بوشهر به دلیل بی مدیریتی در ساحل این شهر انتقاد کرده است.

 

دولابی که رفتارش در شورا مشابه نصراله اسدی، عضو خاکستریِ چهار دوره قبلِ شورای شهر بوشهر می باشد اگرچه خود را متخصص و دانشگاهی می داند اما نتوانسته در حوزه شهرسازی و معماری تحولی ایجاد کند و به نظر می رسد بوشهر همچنان در بخش معماری و مبلمان شهری دچار مشکلات عدیده ای است.

 

البته بیان این نکته ضروریست که کسی انتظار ندارد امثال دولابی یک شبه ره صدساله رفته و مشکلات معماری در چند دوره گذشته به ویژه مبلمان شهریِ مرکز استان را در یکی دو سال رفع کنند اما از وی به عنوان متخصصِ در حوزه شهرسازی  و یکی از اساتید دانشگاه انتظار می رفت در این مدت آغازکننده راهی باشد که بتوان آینده بهتری را در حوزه معماری شهری متصور بود.

 

دولابی و همکارانش که در زمان آغاز به کار شورای پنجم به طور ضربتی و ناگهانی وارد عمل شده و با انتقاد از میگلی نژاد المان میدان انقلاب را تخریب کرده و مانع از اجرای برخی پروژه ها مانند فانوس دریایی و چند پروژه دیگر شدند اما با گذشت دو سال هنوز نتوانستند طرح قابل قبولی برای اتمام این پروژه ها ارایه بدهند و این در حالیست که پولِ شهروندان بوشهری که به صورت عوارض در اختیار شهرداری قرار گرفته، با چنین روندی در حال نابودی است.

 

دولابی اخیرا به انتقاد از شهرداری پرداخت و با بیان این که تنها ۱۳ کیلومتر از نوار ساحلی بوشهر در اختیار شهروندان است گفت که نوار ساحلی از پارک سیادت تا محل چرخ و فلک علاوه بر اینکه طرح جامعی برای آن ارایه نشده، شرایط نامطلوب و افسارگسیخته ای دارد.

 

وی فعالیت بی ضابطه جت اسکی ها، مجتمع تجاری خلیج فارس، پروژه فانوس دریایی و چرح و فلک را از جمله پروژه هایی دانست که شهرداری باید در این زمینه اقدامات مدیریتی خود را انجام بدهد.

 

متاسفانه شورای شهر بوشهر آنچنان در تنش ها و درگیری های روزمره فرو رفته که به نظر می رسد نقش نظارتی خود را فراموش کرده است به طوری که اکنون بعداز گذشت دو سال رییس مهم ترین کمیسیون شورا به این نتیجه رسیده که شهرداری باید اقدامات مدیریتی بهتری صورت بدهد!

 

باید از دولابیِ متخصص پرسید اگر شورای شهر بوشهر طرحی برای میدان انقلاب، فانوس دریایی و دیگر پروژه های عمران شهری نداشته است پس چرا به صورت ناگهانی میدان انقلاب را تخریب و از ادامه روند اجرایی فانوس دریایی جلوگیری کرد؟

 

این که رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر بوشهر پس از دو سال لب به اعتراض گشوده و شهرداری را محکوم به بی مدیریتی کند بیانگر بی برنامگی در مدیریت شهری است.

 

البته با چنین روندی نمی توان به توسعه و پیشرفت شهر در دو سالِ پایانیِ عمرِ شورای پنجم نیز امیدوار بود زیرا اختلافات و تنش ها در شورای شهر بوشهر آنچنان بالاست که توجه به مبلمان شهری در اولویت چندم قرار می گیرد.

 

دو سال از عمرِ شورای پنجم گذشته است و با احتساب یکی دو سالِ پایانیِ عمرِ شورای چهارم باید گفت چرخ و فلک بوشهر هنوز پس از گذشتِ سه چهار سال راه اندازی نشده و این در حالیست که به نظر می رسد به دلیل شرجی و گرما برای بخش هایی از پیچ و مهره های آن خوردگی ایجاد شده است.

 

قطعا اعضای مهندس و متخصصِ شورای شهر بوشهر بهتر از هر کسی می دانند که طولانی شدن پروژه هایی مانند چرخ و فلک بوشهر به دلیل خوردگی های ایجادشده در سازه تا چه اندازه می تواند خطرناک باشد.

 

به نظر می رسد مدیریت استانی باید به دادِ مردم بوشهر رسیده و از اهرم های نظارتی برای نظارت هر چه بهتر و بیشتر بر شورا و شهرداری بوشهر استفاده کند تا سرمایه های مردم با برخی کج سلیقگی ها به هدر نرفته و شهر و شهروندان از این حیث متضرر نشوند.

 

دولابی و همفکرانش که مدت ها با گزینه های مختلف شهرداری مخالفت می کرده و در نهایت به امیری که وی نیز از اساتید دانشگاه و از همفکران آن هاست رضایت داده اند باید بدانند که بی مدیریتیِ امروز نتیجه رفتارِ دو سال گذشته آنان به ویژه در انتخاب شهردار بوشهر می باشد، بنابراین حامیان شهردار بیش از سایرین در این بی مدیریتی ها سهیم هستند.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان