کد خبر : 2736
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
-

ابراهیم‌ها و اسماعیل‌های انقلاب!

ابراهیم‌ها و اسماعیل‌های انقلاب!

به گزارش بوشهر‌نیوز، در ایام عید سعید قربان قرار داریم، روزی که در آن حضرت ابراهیم خلیل، پسرش حضرت اسماعیل را به قربانگاه برد تا برای اطاعت از فرمان و دستور الهی وی را ذبح کند. همه آن افرادی که پدر هستند یا به تازگی پدر شده‌اند، می‌دانند که گذشت از فرزند برای پدر چه

به گزارش بوشهر‌نیوز، در ایام عید سعید قربان قرار داریم، روزی که در آن حضرت ابراهیم خلیل، پسرش حضرت اسماعیل را به قربانگاه برد تا برای اطاعت از فرمان و دستور الهی وی را ذبح کند.

همه آن افرادی که پدر هستند یا به تازگی پدر شده‌اند، می‌دانند که گذشت از فرزند برای پدر چه مقدار سخت است، حتی شاید فکر به آن نیز سخت و استرس‌آور باشد.

چه می‌شود که پدر حاضر می‌شود، در میان دستان خود پسرش را ذبح کند، پدری که حاضر است جان خود را بدهد اما در چهره فرزندش غم نبیند.

یکی از اسرار مهم عید قربان همین است که ابراهیم خلیل پدر، اسماعیل پسر را به امر خداوند متعال و برای رضایت او به قتلگاه می‌برد، آن هم فرزندی که در ایام میانسالی پدر به دنیا می‌آید.

رحمت واسعه بر امام خمینی(ره) رهبر ربانی و کبیر انقلاب اسلامی که این داستان‌هایی(داستان حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل) را برای ما عینی کرد، ما این داستان را در قرآن و در پای منبرها خوانده و شنیده‌ایم، ولی این رهبر بزرگ یک امت را بر مرام ابراهیم و اسماعیل بار آورد.

پدرانی که برای رضایت ولی‌خدا، نه تنها یک فرزند، بلکه چندین فرزند خود را به قتلگاه فرستاده و بار خود را مدیون و بدهکار می‌دانستند.

طبق آمار رسمی ۸۱۸۸ نفر پدر دو شهید، ۶۳۱ نفر پدر سه شهید، ۸۲ نفر پدر چهار شهید، ۲۱ نفر پدر پنج شهید، ۶ نفر پدر شش شهید، یک نفر پدر هفت شهید، یک نفر پدر هشت شهید و ۲ نفر پدر نه شهید، تقدیم این نهضت کردند و حرف خمینی را روی زمین نگذاشتند.

این پدران مظهر قدرت مملکت ما هستند و به عنوان سرمایه مهم ملی به حساب می آیند که تا زنده هستند باید قدر آنها را بدانیم.

پدرانی که ابراهیم‌وار برای رضایت خداوند متعال از فرزندان دلیر و دلبند خود گذشتند و آنها را فدای مکتب محمدی کردند.

پدرانی که عشق و صبر را به زانو درآورده‌اند و در شوق پسران خود لحظه به لحظه آب می‌شوند اما در مقابل دشمن قسم خورده لحظه‌ای سر خم نمی‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان