کد خبر : 2763
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
-

در آستانه انتخابات رخ داد؛

تغییرات مشکوک دربخشداری و معاونت فرمانداری

تغییرات مشکوک دربخشداری و معاونت فرمانداری
بوشهرنیوز: به نظر می‌رسد لازم و ضروری است که دستگاه‌های امنیتی و نظارتی به مسئله حذف نخبگان بومی در مسئولیت‌های کلیدی شهرستان ورود جدی داشته باشند.؛

به گزارش بوشهر‌نیوز، در چند روز اخیر تغییراتی در فرمانداری ویژه خرمشهر با حکم فرماندار جدید شکل گرفت، دو معاون و بخشدار معارفه شدند.

بر همین اساس و در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ارکان مهم شاهد تغییراتی بودیم، تغییراتی که برخی‌ها آن را ناشی از اعمال فشار سیاسی برخی جریانات می‌دانند.

مسعود کعبی بخشدار سابق خرمشهر که در روزهای بحرانی سیل اخیر خرمشهر به صورت جهادی پای کار بود و با وجود حمایت مستقیم و قاطع ۱۷ دهیار خرمشهری از عملکرد وی برکنار شد.

این در حالی است که مسعود کعبی از معدود نیروهای بومی اصیل در بدنه‌ی فرمانداری ویژه خرمشهر بود؛ این روند حذف نیروهای بومی و انتصاب و بکارگیری نیروهای غیربومی در معاونت‌های کلیدی فرمانداری ویژه شهرستان خرمشهر در طول دوران بی سابقه بوده است.

پس از آن «احمد زابلی» با اصالت دزفولی توسط «کورش مودت» فرماندار بهبهانی خرمشهر منصوب شد.

«مودت» که به تازگی فرماندار ویژه خرمشهر شده است، هنوز مهر حکم او خشک نشده، یک مدیر بومی را برکنار و یک مدیر غیر بومی را به عنوان معاون سیاسی در این فرمانداری منصوب کرد.

این تغییرات در بدنه‌ فرمانداری ویژه شهرستان خرمشهر در حالی به وقوع پیوست که پیشتر «مودت» فرماندار خرمشهر در نشست شورای اداری شهرستان عنوان کرده بود: برابر دستورالعمل‌های دریافتی دستگاه‌های اجرایی اجازه هیچ‌گونه جابه‌جایی را در سطح مدیران و معاونین خود ندارند” وی همچنین در این نشست شورای اداری تاکید داشت: “کارکنان دولت اجازه استفاده از امکانات دولتی له یا علیه نامزدهای انتخاباتی را ندارند.

به نظر می‌رسد لازم و ضروری است که دستگاه‌های امنیتی و نظارتی به مسئله حذف نخبگان بومی در مسئولیت‌های کلیدی شهرستان ورود جدی داشته باشند.

برخی‌ها این تغییرات اخیر را مرتبط با انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌دانند که دستگاه‌های مربوطه نیز باید به این مسئله مهم به صورت دقیق و جدی ورود کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان