کد خبر : 2777
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
-

به دلیل عدم عرضه توسط مرغداری ها؛

مرغ در بوشهر کمیاب شد

مرغ در بوشهر کمیاب شد
بوشهرنیوز: پس از این که مسئولین در استان بوشهر اعلام کردند قیمت مرغ باید کاهش یابد و دستگاه های نظارتی با گران فروشی برخورد می کنند از روز پنج شنبه مرغ در برخی مرغ فروشی های بوشهر کمیاب شد.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ روز پنج شنبه، ۲۴ مردادماه ۹۸ در منطقه بهمنی بوشهر مراکز عرضه مرغ تعطیل و علت آن نبود مرغ اعلام شد.

همچنین در خیابان شهید عاشوری بوشهر نیز یکی از مراکز عرضه به دلیل نداشتن مرغ تعطیل بود.

گزارش میدانی خبرنگار بوشهرنیوز حاکیست در یکی از مرغ فروشی های مرکز شهر دلیل تعطیلی برخی مرغ فروشی های بوشهر نبود مرغ عنوان شد.

یکی از عرضه کنندگان مرغ به بوشهرنیوز گفت: قیمتی که برای توزیع مرغ اعلام شده برای مرغداری ها مقرون به صرفه نیست و به همین علت آنان از عرضه مرغ خودداری کردند.

مرغ گرم که در هفته های گذشته تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان هم در بوشهر به فروش می رسید با اعتراض مردم مواجه شد و مسئولین با تهدید مرغ فروشی ها به برخورد، از آنان خواستند نرخ آن را کاهش دهند.

پس از آن بود که مرغداری ها به این دلیل که قیمت اعلام شده با هزینه های تولید و نگهداری مرغ سازگار نیست از توزیع آن در بازار خودداری کردند.

دیروز پنج شنبه تعدادی از مرغ فروشی ها به دلیل نداشتن مرغ تعطیل شدند.

ظاهرا قصه مرغ سر دراز دارد زیرا از اوایل سال ۹۸ تاکنون، چندمین بار است که بازار مرغ دچار تنش و نوسان می شود.

اوایل ساری جاری بود که قیمت مرغ به طور بی رویه ای بالا رفت و مسئولین برای کنترل بازار با افزایش قیمت آن تا حدودی موافقت کردند.

پس از آن مدتی قیمت مرغ به ثبات رسید اما در اوایل تابستان بازهم بازار مرغ دچار نوسان شد. در گیرودار نوسانات بازار مرغ در بوشهر این قیمت به ۱۳ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسید اما در مرکز کشور نرخ مرغ کیلویی ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شد.

ظاهرا مسئولین بوشهری نتوانستند طی چند هفته اخیر مشکل گرانی مرغ در استان را حل کنند و به همین دلیل به تهدید برای کاهش قیمت روی آوردند و به مرغداری ها و مراکز عرضه مرغ اعلام کردند در صورت عدم کاهش قیمت، با آنان برخورد خواهد شد.

پس از آن بود که برخی مرغداری ها از توزیع مرغ خودداری کرده و به همین علت روز پنج شنبه بازار بوشهر با کاهش عرضه مواجه گردید.

باید دید با آغاز هفته مسئولین برای رفع مشکلِ توزیع و گرانی مرغ در بوشهر چه تدبیری خواهند اندیشید؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان