کد خبر : 2794
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
-

به دلیلِ کم عرضی و پیچ های تند؛

“جاده مرگ” همچنان قربانی می گیرد/سخنان امام جمعه دلوار خطاب به شهریاری و گراوند

“جاده مرگ” همچنان قربانی می گیرد/سخنان امام جمعه دلوار خطاب به شهریاری و گراوند
بوشهرنیوز: کم عرض بودن جاده، پیچ های تند و خطرناک، عدم برخورداری جاده ساحلی از شانه مناسب همراه با تردد بی محابا و پرسرعتِ شوتی ها همه و همه موجب شده تا جاده ساحلی دلوار به یکی از ناامن ترین و خطرناک ترین جاده های استان بوشهر تبدیل شود به طوری که مردم منطقه نام جاده مرگ را بر آن بگذارند.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ امام جمعه دلوار گفت: مشکل جاده ساحلی دلوار و حادثه خیز بودن آن را بارها به مسئولین متذکر شده ایم اما همواره این مشکل پیش روی مردم پابرجا است.

حجت الاسلام علی زاهددوست با اشاره به تلفات جانی و مالی مردم در جاده ساحلی خطاب به نماینده دشتی و تنگستان اظهار داشت: نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باید برای بهبود وضعیت جاده ساحلی فکری کنند و استاندار بوشهر هم که همواره به بخش دلوار نگاه ویژه‌ای دارند این پروژه را در اولویت بگذارند تا بیش از این شاهد خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی برای مردم در این مسیر نباشیم.

جاده ساحلی دلوار که یکی از خطرناک ترین جاده های استان بوشهر به شمار می رود هرازچندگاهی مردم منطقه و سایر مسافرین را به کام مرگ کشانده و خانواده های زیادی را داغدار می کند.

متاسفانه علی رغم حوادث متعددی که در این جاده به وقوع پیوسته است اما هنوز اقدام جدی برای تعریض و رفع مشکلات صورت نگرفته و این موضوع مردم منطقه را به شدت ناراحت و نگران کرده است.

یکی دو هفته قبل بود که در بخشی از این جاده که در حوزه شهرستان دشتی قرار دارد چند نفر از یک خانواده بر اثر یک سانحه در دم جان باختند.

در کنار کم عرضی و خطرناک بودن جاده، تردد خودروهای شوتی با سرعت بالا بر مشکلات افزوده و این روزها به یکی از اصلی ترین عامل تصادفات منجر به مرگ نیز تبدیل شده است.

اگرچه گفته می شود مسئولین اقداماتی برای رفع مشکلات صورت داده اند اما به نظر کافی نبوده و مدیران و نمایندگان باید تلاش ها برای تعریض جاده ساحلی در راستای کاهش تلفات جانی و مالی را افزایش دهند.

به نظر می رسد نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی که عضو کمیسیون عمران مجلس نیز می باشد می بایست ضمن رایزنی بیشتر با مسئولین وزارت راه و شهرسازی، پروژه تعریض جاده ساحلی را که بیشترین مسافت آن نیز از دو شهرستان دشتی و تنگستان یعنی حوزه انتخابیه وی می گذرد، در پروژه های اولویت دار قرار داده و مانع از تلفات بیشتر جانی و مالیِ مردم شود.

استاندار بوشهر نیز باید با درک اهمیت این جاده، تلاش ها برای دریافت بودجه و تعریض جاده ساحلی را افزایش دهد و اجازه ندهد مردم منطقه بیش از این داغدارِ عزیزان و خانواده های خود باشند.

کم عرض بودن جاده، پیچ های تند و خطرناک، عدم برخورداری جاده ساحلی از شانه مناسب همراه با تردد بی محابا و پرسرعتِ شوتی ها همه و همه موجب شده تا جاده ساحلی دلوار به یکی از ناامن ترین و خطرناک ترین جاده های استان بوشهر تبدیل شود به طوری که مردم منطقه نام جاده مرگ را بر آن بگذارند.

با نگاهی به حوادث اخیر و تلفات جانی متعدد در این مسیر اکنون امام جمعه دلوار نیز دست به کار شده و در نمازجمعه این شهر با تذکر به مسئولین به ویژه نماینده دشتی و تنگستان از وی و استاندار بوشهر خواسته است جاده ساحلی را به عنوان یک پروژه اولویت دار مدنظر قرار دهند.

البته زاهددوست پیشتر هم درمورد جاده ساحلی سخنانی در نمازجمعه دلوار مطرح کرده بود اما ظاهرا علی رغم تذکرات متعدد ولی تاکنون مسئولین اقدام جدی برای رفع مشکلات نکرده اند. موضوعی که باعث واکنش دوباره وی در نمازجمعه اخیرِ دلوار شد.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان