کد خبر : 2802
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵
-

برخورد شدید با منحرفین به اصطلاح دین دار و متدین

برخورد شدید با منحرفین به اصطلاح دین دار و متدین

به گزارش بوشهر‌نیوز، امروز سالروز میلاد امام همام، حضرت امام هادی(ع) که در میان ائمه ما معروف به ابوالحسن ثالث هستند، زبان‌ها الکن و لال و عاجز هستند از این آنکه در رابطه با چنین شخصیت عظیم و نورانی صحبت کنند. امام هادی(ع) هماهنگونه که از نامشان پیدا است، نقش هدایت شیعه را برعهده داشتند

به گزارش بوشهر‌نیوز، امروز سالروز میلاد امام همام، حضرت امام هادی(ع) که در میان ائمه ما معروف به ابوالحسن ثالث هستند، زبان‌ها الکن و لال و عاجز هستند از این آنکه در رابطه با چنین شخصیت عظیم و نورانی صحبت کنند.

امام هادی(ع) هماهنگونه که از نامشان پیدا است، نقش هدایت شیعه را برعهده داشتند و اگر دقیق‌تر بشویم، نقش هدایت انسان را در دست داشتند و فقط مختص به شیعه نیست.

امام هادی(ع) در دوران خود، سازمان وکالت را که از زمان امام صادق(ع) تاسیس شده بود را ادامه داد و این سازمان تا آخرین سفر امام عصر(ع) پابرجا بود.

ظاهر این سازمان جمع‌آوری و تحویل وجوهات شرعی و امثال این ها بود، اما در باطن اهداف معصومین را دنبال می‌کرد و نقش عمده آن پاسخ به شبهات شیعیان و از طرفی دیگر شاگرد پروری بود.

یکی دیگر از نقاط عطف دوران امام هادی(ع) این بودی که برخی از افراد به نام دین و مکتب علیه دین و مکتب اقدام می‌کردند و با این بهانه مردم را فریب می‌دادند.

اما امام هادی(ع) با این دسته از افراد برخورد علمی اما شدیدی را داشتند، یعنی کسانی که نسبت به امر دین غلو داشتند و یک دین محرّف و منحرفی را می خواستند جایگزین کنند، حضرت با آنها برخورد داشتند.

ما در عصر حاضر از این محور فعالیت امام هادی(ع) می توانیم الگو بگیریم و جاهایی که چیزهایی به نام دین اسلام قلمداد می شود و جا می‌افتد باید جلوی آنها را بگیریم.

در کنار برخورد با غالیان افرادی در آن زمان وجود داشتند که حتی می خواستند قرآن را تحریف کنند و به ظاهر وانمود می کردند که می خواهند خدمت به دین کنند حضرت تمام قد جلوی آن ها نیز ایستادند.

یکی دیگر از اقدامات نورانی امام هادی که از آن باید به عنوان شاهکار نام برد، کاری که اگر فقط برای انجام آن به دنیا می آمدند کافی بود، کتابت دعای جامعه کبیره بود.

بعضی از افراد بی‌انصاف و کج‌فهم متأسفانه این دعا را تحت عنوان یک اساسنامه و مرامنامه غالی شیعه عنوان می‌کنند و زیارت معتبر و پر مغز و پر محتوا را به یک اساسنامه و مرامنامه تقلیل داده‌اند.

زیارت جامعه کبیره تعریف امامت است، اگر کسی بخواهد معرفی حقیقی ائمه علیهم السلام را از لحاظ علمی، اعتقادی و علم کلام را به دست بیاورد دعای جامعه کبیره را باید خوب مطالعه کند.

پیش از آن که به عنوان یک دعا یا ثواب آن را بخواند، آن را خوب بفهمد تا دچار این گونه انحرافات نشود و امیدواریم که به برکت وجود اهل‌بیت عصمت و طهارت به مقام عبودیت برسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان