کد خبر : 2819
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
-

چند ماه مانده به انتخابات؛

اصلاح طلبانِ دشتستان در سه راهیِ انتخاب

اصلاح طلبانِ دشتستان در سه راهیِ انتخاب
بوشهرنیوز: نگاهی به جلسات پیدا و پنهان اصلاح طلبان به ویژه در دشتستان نشان می دهد هنوز آنان به جمع بندی نهایی در مورد نامزد منتخب خود نرسیده اند و در حال بررسی اوضاع هستند تا از بین نامزدهایی همچون سعادت، کدخداپور و اسماعیلی یکی را انتخاب کرده و به مردم معرفی کنند.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ اصطلاح طلبان دشتستان برای انتخابات پیش روی مجلس با گزینه های متعددی روبه رو هستند و به همین دلیل تنش ها در بین آنان برای انتخاب کاندیدای مورد حمایت بالا رفته است.

 

در حال حاضر در حوزه دشتستان از محمد باقر سعادت، نماینده فعلی این حوزه، جوانشیر کدخداپور، معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس در دولت یازدهم و حسن اسماعیلی، فرماندار دولتِ روحانی در شهرستان های عسلویه و دیلم به عنوان کاندیداهای اصلاح طلب نام برده می شود.

 

البته نام عبدالرسول عمادی، معاونِ سابق وزیر آموزش و پرورش و یکی دو کاندیدای دیگر هم به عنوان نامزدهای احتمالیِ اصلاح طلبانِ حوزه دشتستان در مجلس آینده مطرح شده است.

 

با نگاهی به نامزدهای مطرح شده و همچنین رایزنی های پیدا و پنهانی که این روزها در جبهه اصلاحات استان بوشهر صورت می گیرد، مشاهده می شود جبهه اصلاحات برای حمایت از کاندیدای نهایی دچار نوعی سردرگمی بوده و به طور قاطع نتوانسته است به جمع بندی برسد.

 

در حال حاضر برخی از اصلاح طلبان بر حمایت از محمدباقر سعادت اصرار دارند، بخشی از آنان کدخداپور را دارای پتانسیل رای آوری دانسته و برخی از اصلاح طلبانِ حامیِ دولت هم اعتقاد دارند باید از نیروی جوان تر مانند حسن اسماعیلی حمایت کرد.

 

البته عبدالرسول عمادی هم مورد حمایت بخشی از اصلاح طلبان به خصوص اصلاح طلبان مرکز استان می باشد اما فعلا سه گزینه اول اصلاح طلبان سعادت، کدخداپور و اسماعیلی هستند.

 

سه گزینه ای که نزدیکی بیشتری با دولت روحانی داشته و به همین دلیل در جبهه حامیانِ روحانی هم شانس بالاتری دارند.

 

شنیده ها حاکیست، برخی اصلاح طلبان اسماعیلی را کاندیدای جوان تر و بی حاشیه تر از سایر اصلاح طلبان دانسته و با توجه به این که وی در دولت احمدی نژاد هم پست هایی مانند بخشدار شبانکاره و مدیرکل امور اقتصادی استانداری بوشهر را دارا بود، وی را دارای اقبال بهتری می دانند.

 

البته هنوز تا انتخابات مجلس یازدهم فرصت نسبتا زیادی باقی مانده است اما به نظر می رسد اصلاح طلبان در برخی حوزه ها که از تعدد نامزدهای اصلاح طلب مواجه هستند از مدت ها قبل برنامه ریزی کرده تا بتوانند در مورد کاندیدای نهایی زودتر به جمع بندی برسند.

 

نگاهی به جلسات پیدا و پنهان اصلاح طلبان به ویژه در دشتستان نشان می دهد هنوز آنان به جمع بندی نهایی در مورد نامزد منتخب خود نرسیده اند و در حال بررسی اوضاع هستند تا از بین نامزدهایی همچون سعادت، کدخداپور و اسماعیلی یکی را انتخاب کرده و به مردم معرفی کنند.

 

البته گزینه هایی مانند عمادی و یکی دو کاندیدای دیگر هم مطرح هستند که به نظر می رسد در صورت عدم توافق بر نامِ یکی از سه گزینه قبلی(کدخداپور، اسماعیلی و سعادت) می توانند به عنوان جایگزین مطرح شده و در نهایت به مردم اعلام شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان