کد خبر : 2860
تاریخ انتشار : شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
-

سیاست زدگی و گروکشیِ برخی رسانه ها از دستگیری 2 نماینده مجلس؛

عدالت را قربانیِ سیاست نکنیم

عدالت را قربانیِ سیاست نکنیم
بوشهرنیوز: مهم نیست دو نماینده بازداشت شده احمدی نژادی هستند یا تدبیر و امیدی، اصلاح طلب هستند یا اصولگرا، مستقل هستند یا وابسته به مثلا فلان شخصیت بلکه مهم اصلِ اساسیِ برخوردِ قوه قضاییه با اخلال گرانِ بازار به ویژه دانه درشت ها است که باید به هر گونه از آن حمایت کرد.؛

بوشهرنیوز- بازداشت دو نماینده مجلس در ارتباط با پرونده خودروسازان از اواخر هفته گذشته تاکنون نقل محافل سیاسی و غیرسیاسی شده است.

 

در حالی که پس از مدت ها بگم بگم و تهدید به اعلامِ اسامیِ بدهکاران بزرگ بانکی، مفسدین اقتصادی و دانه درشت ها توسط دولت های مختلف و بی نتیجه ماندن آن ها و ناامیدی مردم، سرانجام با ورود آیت الله رییسی به عنوان رییس قوه قضاییه و دستور اکید وی برای برخورد با مفاسد اقتصادی به ویژه برخورد با دانه درشت ها، امید از دست رفته جامعه در حال بازگشت است اما بخشی از سیاسیون با دوری از متن و چسبیدن به حاشیه درصدد گروکشی سیاسی و بهره برداری های خاص هستند.

 

به نظر می رسد این گروه از مسئولین یا خود دستی بر آتش اختلالات اخیر در بازار دارند و به همین دلیل سعی می کنند با انحراف افکار عمومی موضوع را سیاسی جلوه دهند یا این که از برخوردهای اخیر آیت الله رییسی و محبوبیت وی واهمه دارند که به جای اصل مطلب سعی دارند به حواشی بپردازند.

 

آیت الله رییسی که در همین چندماهه اول آغاز به کارش به عنوان رییس قوه قضاییه نشان داد کاری به جناح ها و گروه های سیاسی نداشته و سلامت دستگاه قضا برای وی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، در اولین اقدام از دفتر قوه قضاییه برخوردها را آغاز کرد.

 

دستگیری یکی از مقام های ارشد قوه قضاییه پیش از سایر دستگیری ها نشان داد که دستگاه قضا در دوران آیت الله رییسی تعارفات را کنار گذاشته و به دنبال سیاسی کاری نیست و به محض روشن شدنِ زوایای پرونده های اقتصادی نسبت به دستگیری متخلفین اقدام کرده و کاری به جناح های سیاسی یا فشارها و شانتاژهای احتمالی ندارد.

 

اقدامات دستگاه قضا که به نظر می رسد در جامعه و حتی در سطح بین الملل نیز بازتاب بسیار خوب و گسترده ای داشته است با نشانه گرفتن دانه درشت ها پیامدهای نسبتا مثبتی هم بر بازار داخلی گذاشت و به نظر می رسد برخی دلالان و واسطه گران حساب کار به دستشان آمد و بخشی از ثبات کنونی در بازار در حوزه های مختلف را باید محصول عملکرد آیت الله رییسی در قوه قضاییه دانست.

 

در حالی که بسیاری از سیاسیون، رسانه ها، نخبگان، مسئولین و به ویژه مردم از اقدامات اخیر آیت الله رییسی و همکارانش استقبال کرده اند اما به نظر می رسد برخی از خوشحالی مردم ناراحت می شوند و به جای همگامی با ملت، در جهت مخالف گام برمی دارند و از بودجه های دولت برای گروکشی های سیاسی بهره می برند و گاها با پول ملت کام مردم را تلخ می کنند.

 

نمونه بارز این مطلب اقدام اخیر روزنامه ایران و برخی از رسانه های اصلاح طلب است که پس از دستگیری دو تن از نمایندگان مجلس به جای خوشحالی از اقدام قوه قضاییه به عنوان اصلِ اساسی به حاشیه سازی پرداخته و سعی کردند افکار عمومی را به مسیر دیگری هدایت کنند.

 

این رسانه ها با انتشار سوابق این نمایندگان آن ها را از مدیران دولت احمدی نژاد دانسته و سعی کردند با دیدِ سیاسی به مسئله نگاه کنند غافل از اینکه دولت احمدی نژاد شش سال و اندیست که کنار رفته و از آن زمان تاکنون قدرت در دست دولت روحانی بوده و این دولت باید پاسخگوی ناکارآمدی های فعلی باشد.

 

از طرفی این افراد در دور جدید وارد مجلس شده و در حال حاضر هم از اعضای کمیسیون صنایع یعنی یکی از کمیسیون های مهم مجلس هستند و ارتباطشان به عنوان اعضای این کمیسیون با خودروسازها بسیار نزدیک است.

 

البته همچنانکه در ابتدای گزارش هم بدان اشاره شد نباید به مسئله سیاسی نگریست بلکه باید با قدردانی از قوه قضاییه تا حصولِ نتیجه در این پرونده و تمامی پرونده های اقتصادی به ویژه برخورد با دانه درشت ها از آیت الله رییسی و دستگاه قضا حمایت کرد و برای یک بار هم که شده عینک سیاسی را از چشم ها برداشت و عدالت را قربانی سیاست و نگاه های سیاسی نکرد.

 

مهم نیست دو نماینده بازداشت شده احمدی نژادی هستند یا تدبیر و امیدی، اصلاح طلب هستند یا اصولگرا، مستقل هستند یا وابسته به مثلا فلان شخصیت بلکه مهم اصلِ اساسیِ برخوردِ قوه قضاییه با اخلال گرانِ بازار به ویژه دانه درشت هاست که باید به هر گونه از آن حمایت کرد.

 

بنابراین بهتر است رسانه ها به ویژه رسانه هایی که از اموال عمومی و بیت المال ارتزاق می کنند گروکشی های سیاسی را کنار گذاشته و به قوه قضاییه کمک کنند تا به دور از تنش و حاشیه های سیاسی پرونده های مربوط به دانه درشت ها را بررسی و پیگیری نماید تا کشور از مسایل و مشکلاتی که این روزها با آن ها دست به گریبان است، رهایی یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان